מחאת הקמפוסים מתלקחת: עימותים אלימים בין מפגינים בקליפורניה

הפגנות המחאה נגד המלחמה הישראלית בעזה, בקמפוסים האמריקאים, העלו בשבועות האחרונים חששות בקרב סטודנטים יהודים וכן בקרב אזרחי ישראל – שרבים מהם רואים בביקורת כלפי ישראל גילוי של אנטישמיות. עם זאת, למרות המתחים הגוברים בין המפגינים, למפגיני נגד פרו ישראלים, עד כה המשטרה הצליחה לשמור על הפרדה בין הקבוצות.

אחרי המהומות בקמפוסים בארה"ב: מחאות סטודנטים התפשטו באירופה"מכחישים את ה-7.10 ומצדיקים בגלוי טרור": עדות נוספת מההפגנות בארה"ב

כל זה השתנה אתמול (ראשון) בהתנגשות בין קבוצות מפגינים בקמפוס UCLA בקליפורניה, שם הצליחו מפגינים להפיל מחסומים שהפרידו בין המפגינים, והתפתחו עימותים אלימים בין מפגינים פרו פלסטינים למפגינים פרו ישראלים. לבסוף הצליחה משטרת הקמפוס להפריד בין הצדדים. 

נציגת האוניברסיטה מרי אוסאקו, מסרה הצהרה לאחר העימותים, ואמרה: "לאוניברסיטת קליפורניה היסטוריה ארוכה של מחאה בדרכי שלום, לבנו נשבר בעקבות האלימות שפרצה. מטעם האוניברסיטה לא נמסר מידע נוסף על נפגעים באירוע, או מעצרים.

בשבועות האחרונים קמו בקמפוסים האמריקאים מאהלי מחאה רבים, מרביתם במוסדות האקדמאים בחוף המזרחי של ארצות הברית. בין היתר, קמו מחאות באוניברסיטת ייל, נורת'ווסטרן וקולומביה – האחרונה הפכה לאחד המוקדים המרכזיים. עד כה נעצרו במהלך ההפגנות למעלה מ-800 בני אדם, למעלה מהם באוניברסיטת קולומביה.

2024-04-29T02:21:16Z dg43tfdfdgfd