מהומות קולומביה: "הבעיה היא לא הסטודנטים, אלא הפרופסורים המסיתים"

"אני חושב שמה שקורה באוניברסיטאות בארה"ב זה תהליך סרטני, ממאיר", ציין הבוקר (שני) בזהירות יו"ר יד ושם, דני דיין, בתכנית "שבע-תשע" עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM, בהתייחס למהומות ולתקריות האלימות האחרונות בהפגנות הפרו פלסטיניות בקמפוסים של ארה"ב. 

20 שנה מתחת לרדאר: המתקן הסודי של איראן וחיזבאללה נחשף"שילוב של ביש מזל, אולי קצת חוסר דריכות": פרטים חדשים על התקרית הקשה בכרם שלום

טרם כך, הדגיש דיין את מהות מוזיאון ומרכז "יד ושם" תחת ניהולו: "יד ושם עוסק בשואה, לא באנטישמיות. השואה כמובן הייתה הביטוי הכי קטלני, הכי נורא, לאנטישמיות אבל יש גופים שעיסוקם הוא אנטישמיות, זה לא אנחנו. אבל כמובן שיש קווים משיקים, ואנחנו מתעניינים מאוד ויש לנו גם את הכלים לנתח את מה שקורה. אני גם מודה שמה שקורה בארה"ב, בעיקר מניסיוני האישי, גם זה נותן לי את הכלים".

לאחר מכן, דאג לפרוט את תופעת האנטישמיות לשלבים: "אני ראיתי את שלב 1 של המחלה שהייתי דיפלומט בניו יורק, היה יחסית מתון, כל מיני משאלים, את שלב 2 ראיתי חודש לאחר פרוץ המלחמה, ראיתי כבר תופעות הרבה יותר מדאיגות, ושלב 3 הגיע מהר מאוד - השלב האלים שראינו בשבועות האחרונים. שלב 4 הוא סופני בדרך כלל, אבל הפעם הוא יהיה סופני לא ליהודים, הוא יהיה סופני לאוניברסיטאות".

הוא מסביר את ההיגיון מאחורי דבריו ואומר כי "אוניברסיטה שתקדם תיאוריות שקוראות לחיסול המדינה היהודית, וזה מה שקורה היום, ולא הסטודנטים המוסתים היא הבעיה. הבעיה זה בעיקר הפרופסורים המסיתים, והסילבוסים של הקורסים שדנים בנושא - בסוף ממוסד רציני להשכלה גבוהה תהפוך למשהו אחר. למה? יש תיאוריה, דעה קצת רומנטית שחושבת שסטודנטים ואינטלקטואליים תמיד מקדמים מטרות טובות. אפילו אם לפעמים הם מקדימים את זמנם - אין דבר יותר רחוק מהמציאות".

"אני רואה את נשיאת קולומביה, היא שוטרת תנועה. היא קוראת למשטרה, מבקשת מהמשטרה לצאת, מפעילה כרטיסים, מבטלת, זאת לא עבודה של מנהיגה. אני חושב שמה שנדרש, ובזה אנחנו צריכים להתמקד, אנחנו צריכים לדרוש מנשיאי האוניברסיטאות האלה להוציא את חיסול מדינת היהודים מהשיח הלגיטימי באוניברסיטאות", הוא מדגיש בסיום הריאיון. 

 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm

2024-05-06T06:52:31Z dg43tfdfdgfd