מאות הפגינו בירושלים ובתל אביב לאחר פרסום התיעוד של הירש גולדברג-פולין בשבי

מאות הפגינו בירושלים ובתל אביב לאחר פרסום התיעוד של הירש גולדברג-פולין בשבי

המוחים, בהם חבריו של הירש, חסמו את כיכר פריז הסמוכה למעון רה"מ והמשטרה השתמשה במכת"זית כדי לפזר את המחאה בעזרת בואש. במקביל הפגינו כ-200 פעילים ליד הקריה בתל אביב, וחסמו את דרך בגין

April 24th, 21PM April 24th, 22PM

מאות בני אדם הפגינו הערב (רביעי) בירושלים בעקבות פרסום הסרטון שבו נראה החטוף הירש גולדברג-פולין בשבי חמאס. המפגינים, בהם חבריו של הירש, הגיעו סמוך למעונו הפרטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב עזה, הבעירו מדורה והדליקו אבוקות. במקום התפתחו עימותים עם המשטרה ולפחות שני מפגינים נעצרו.

המפגינים חסמו בשלב מסוים את כיכר פריז, והתפצלו לשתי צעדות - לכיוון מרכז העיר ולקונסוליה האמריקאית, שם הפגינו כעשרים בני אדם עד שהמשטרה השתמשה במכת"זית לפיזור המפגינים בעזרת נוזל בואש. המשטרה ניסתה לעצור את המפגינים שעשו את דרכם לרחוב יפו, והשתמשה בבואש גם כשהגיעו לגן סאקר. קבוצת מפגינים הגיעה לבית הכנסת הגדול בעיר, שסמוך אליו השתתף השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר באירוע. שוטרים ופרשים הדפו את המפגינים והשר עזב את המקום.

במקביל להפגנות בירושלים, בקרב הפעילים למען שחרור החטופים הופצו קריאות לתגבר את משמרת המחאה הקבועה מחוץ לקריה בתל אביב, אותה מאיישות כמה ממשפחות החטופים באופן קבוע. כ-200 מפגינים מחו בדרך בגין, הבעירו מדורה ונשכבו על הכביש.

אות החיים מגולדברג-פולין פורסם הערב על ידי חמאס, ובו הוא נראה כשידו קטועה. משפחתו אישרה לשדר את תוכן הסרטון, שבו נראה כי הירש מודע לכך שצולם לפני חג הפסח. "אני מצפה ומקווה להיות איתכם בקרוב, אחרי שכל זה ייגמר. לי כבר לא יהיה, אבל אני מקווה שלפחות לכם הצלחתי לתת קצת נחת בחג הזה", אמר בסרטון.

הוריו של הירש, רייצ'ל וג'ון, פרסמו סרטון בתגובה לתיעוד שהופץ על ידי חמאס ופנו למנהיגי קטאר, מצרים וארצות הברית בבקשה למצות את המשא ומתן ולהביא לשחרור החטופים. קבינט המלחמה יתכנס מחר כדי לדון במאמצים לחידוש המגעים עם חמאס, ובדיון יוצג לשרים על ידי צוות המו"מ מתווים אפשריים להתנעת המגעים. גורם דיפלומטי המעורב בשיחות אמר ל"הארץ" כי אחת האפשרויות שנשקלת היא לחתור להסכם כולל של שחרור כלל החטופים בפעימה אחת, בתמורה לשחרור המוני של אסירים פלסטינים. בכיר ישראלי אמר כי האפשרות הזו אמנם נמצאת על הפרק, אבל היא עדיין רחוקה מכדי מימוש, והחלטה בנושא צפויה לעורר קשיים ניכרים בממשלה.

2024-04-24T18:36:02Z dg43tfdfdgfd