לתפארת מדינת ישראל: בכירי התעשייה האווירית, אלביט מערכות ורפאל ישיאו משואה

בכירי התעשייה האווירית ורפאל ישיאו משואה ביום העצמאות ה-76, כך הודיעה הערב (שבת) שרת התחבורה מירי רגב, שאחראית גם על הטקסים המסורתיים. המשואה שתודלק תיקרא "משואת המגן", והבכירים שישיאו אותה הם המהנדס בועז לוי, תא"ל (במיל') פיני יונגמן, ואל"מ (במיל') שאול לוי. הבחירה בהם נובעת בין היתר בעקבות היירוטים המוצלחים בליל המתקפה האיראנית ב-14 באפריל.

"בליל 14 באפריל מימשה איראן את איומיה נגד מדינת ישראל וירתה יותר מ-350 טילים בליסטיים, כטב"מים וטילי שיוט על מדינת ישראל. המתקפה הגדולה ביותר מסוגה בהיסטוריה של המלחמות", נכתב בהודעה שפירטה על בחירתם. "גם אם רק חלק קטן מעוצמת האש הזו היה פוגע במטרותיו, הפגיעות בנפש וההרס היו בסדרי גודל בלתי נתפסים. אך לתדהמת העולם כולו, מדינת ישראל הצליחה, יחד עם שותפותיה במזרח התיכון ובעולם, ליירט 99% מכוח האש שהופנה אליה. ההצלחה ההיסטורית הזאת הושגה בזכות שותפים רבים אך בראש ובראשונה בזכות אנשי ונשות הטכנולוגיה הישראלית שמקדישים את חייהם להגנת ישראל מפני אויביה".

אלו הבכירים שישיאו את "משואת המגן"

בועז לוי - ממובילי פרויקט ה'חץ' ותפיסת ההגנה השכבתית, כיהן כמהנדס הראשי וראש תכנית 'חץ' במל"מ והוביל למבצעיות 'חץ 2' והמצאת 'חץ 3'. הוא כיהן כמנהל מפעל ההגנה האווירית וכראש חטיבת הטילים והחלל וכיום הוא מנכ"ל התעשייה האווירית לישראל.

תא"ל במיל' פיני יונגמן - שירת במערך ההגנה האווירית. יונגמן הוא ממייסדי מערכות 'כיפת ברזל' ו'קלע דוד' וממובילי התוכנית. כיום הוא ראש חטיבה במערכות ההגנה האווירית ברפאל.

אל"מ במיל' שאול לוי - ממייסדי מערך השליטה והבקרה של מערך ה'חץ' בחברת אלביט. לוי הקדיש את חייו המקצועיים לפיתוח מערכת ההגנה ומהווה אורים ותומים בתחום ההגנה האווירית.

בצלאל מכליס, נשיא אלביט מערכות אמר: "שאול הוא ללא ספק האורים והתומים של מערכת השליטה והבקרה של החץ. איש משכמו ומעלה, ומהווה עבורנו באלביט, המנהלים והעובדים גאווה עצומה על התרומה להגנה על בטחון המדינה".

התעשייה האווירית מברכת את המנכ"ל בועז לוי על הבחירה בו להדליק את משואת המגן בטקס הדלקת המשואות.

שרת התחבורה מירי רגב כתבה בהודעתה על בחירתו: "בועז לוי, ממובילי פרויקט ה'חץ' ותפיסת ההגנה השכבתית, כיהן כמהנדס הראשי וראש תוכנית 'חץ' במערכות לחימה משולבות (מל"מ) והוביל למבצעיות 'חץ 2' והמצאת 'חץ 3'. לוי כיהן כמנהל מפעל ההגנה האווירית וכראש חטיבת הטילים והחלל וכיום הוא מנכ"ל התעשייה האווירית לישראל".

יו"ר התעשייה האווירית עמיר פרץ: "אני מברך על ההחלטה לבחור במנכ"ל בועז לוי ובמפתחי מערכות ההגנה האווירית של ישראל להשיא משואה. זו הכרת תודה לעובדות ועובדי התעשייה האווירית ולתעשיות הביטחוניות כולן שמהוות חומה בצורה, ונדבך מרכזי יחד עם מערכת הביטחון וצה"ל בהגנה על מדינת ישראל, ומשלימות בתפיסת הביטחון של ישראל שנשענת על הרתעה, התרעה והתקפה, גם את הרגל הרביעית - הגנה".

מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי, הגיב על בחירתו: "את המשואה הזאת אשיא בגאווה בשם עובדות ועובדי התעשייה האווירית, המנהלות והמנהלים, אך גם בשם התעשיות הביטחוניות כולן. אנשי התעשייה האווירית פועלים לאורך שנים אל מול האיומים כנגד מדינת ישראל ומפתחים מצוינות שבאה לידי ביטוי בתוצאות שאנו רואים במלחמה הנוכחית, זאת בתמיכה ושיתוף פעולה מלא עם משרד הביטחון וצה"ל. אנו גאים לשמור על ביטחון ישראל כנגד כל איום, מורכב ככל שיהיה".

2024-05-04T18:33:20Z dg43tfdfdgfd