לראשונה בישראל: מאגר הנצחה ליהודים שנרצחו בעולם על רקע יהדותם

במסגרת החלטת הממשלה להנציח את יהודי התפוצות כחלק מתפיסה קולקטיבית של העם היהודי – בישראל ובתפוצות כאחד, הוחלט להנציח יהודים שנרצחו ברחבי העולם על רקע יהדותם. בהמשך אף תיבחן אפשרות להקמת אנדרטה חדשה לזכר הנרצחים.

במסגרת מאמצי ההנצחה וביוזמת קרן משפחת רודרמן, המהלך הראשון שכבר יצא לפועל הוא אתר אינטרנט אשר לראשונה ירכז את כלל הסיפורים מאחרי שמות היהודים שנרצחו בתפוצטת ובשל כך שאינם אזרחי ישראל, אינם מונצחים באופן רשמי על ידי המדינה.

לינק אתר המיזם: https://www.remembering-together.org השקת המאגר דווקא בעת הזו, בצל זוועות ה-7 באוקטובר, מהווה הזדמנות חד פעמית להתייחדות עולמית של העם היהודי מרחבי העולם לזכר חללי צה"ל לנפגעי פעולות האיבה ולאלו שנרצחו בשל היותם חלק מהעם היהודי הן בישראל והן ברחבי העולם. יהדות העולם כמעט ואינה מציינת את יום זה, וביוזמה זו ניצור ציון מאחד של שותפות גורל.

שירה רודרמן, מנכ"לית קרן משפחת רודרמן הפועלת לחיזוק יחסי ישראל עם יהדות ארצות הברית: "אירועי ה-7 באוקטובר מהווים אבן דרך היסטורית למדינת ישראל ולעם היהודי, ועל כן מחייבים שינוי מהותי בתפיסה ובפעולותיה של מדינת ישראל בהנצחת הנפגעים, הנספים והנרצחים של יהודים בישראל ובעולם".

היוזמה המשותפת, אשר נקראת "זוכרים ביחד - Remembering Together" - שמה דגש על הצורך והחשיבות בהתאגדות קולקטיבית של העם היהודי ברחבי העולם לקיים טקסים מקומיים ולזכור את חיילי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה בישראל ובתפוצות. מדובר ביוזמה של קרן משפחת רודרמן, ובשיתוף פעולה עם ההסתדרות הציונית ומשרד התפוצות אשר פועלים לקדם החלטת ממשלה להכרה ביהודים שנרצחו בחו"ל.

שירה רודרמן, מנכ"לית קרן משפחת רודרמן: "יום הזיכרון הקרוב יהיה כנראה העצוב ביותר שידענו מאז הקמת המדינה ואני מאמינה שצריך להוסיף לו גם את הסיפור היהודי. לא רק שמדינת ישראל זוכרת את נופליה בארץ, אלא גם את שותפות הגורל מהצד השני של הים ומשום שמדובר באנשים שקשורים למדינת העם היהודי, על המדינה להכיר בהם באופן סמלי כמי שנרצחו בשל היותם יהודים".

2024-05-06T06:22:26Z dg43tfdfdgfd