לזכרם | משפחות נרצחי הנובה השתתפו בטקס מרגש בכותל המערבי

במלאות שבעה חודשים למתקפת הפתע האכזרית של מחבלי החמאס, התקיים היום (שלישי) ברחבת הכותל המערבי טקס מרגש יחד עם משפחות נרצחי הנובה. המשפחות התייחדו עם זיכרון יקיריהן והדליקו נרות לזכרם. 

להשתיק את בן גביר? דיווח: ביידן אישר מבצע קצרצר ברפיח - ואז הולכים לעסקה

צה"ל כותש את רפיח בהפצצות; העזתים ברפיח בורחים מהעיר | תיעוד

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א, פתח את הטקס בדברי ניחומים על האובדן הטרגי: "תסתכלו על האבנים שמעלינו. אבני הכותל, האבנים העתיקות האלה ראו לפני 2000 שנה את חורבנו של עם ישראל, אותן האבנים, ראו גם בניין וגאולה. הן ראו את בני הבונים של הגולים חוזרים לארץ ישראל. הן ראו את ירושלים נבנית מחדש. האבנים האלה יכולות לספר לכן שאפשר לקום מהאבל, אפשר ליצור חיים מתוך האובדן. העם שלנו יודע לקום מהמקומות הקשים ביותר. בבניין ירושלים תנוחמו".

 

המשפחות פרקי תהילים לזכר אהוביהן, ותפילת אחינו כל בית ישראל להצלחת חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, הנלחמים בחזיתות השונות, ולהחזרת החטופים. בתום הטקס נציגי המשפחות ניגשו למתקן הנרות המיוחד הממוקם ברחבת הכותל מאז השביעי באוקטובר, והדליקו נרות נשמה לזכרם של יקיריהן, שנרצחו במסיבת הנובה.

במהלך חצי השנה האחרונה, העמידה 'הקרן למורשת הכותל המערבי' דוכנים ייעודיים לאיסוף פתקי תפילה ברחבי הארץ, בהם קניונים מרכזיים, שטחי כינוס של חיילים, מחלקות שיקום בבתי חולים, ומתחם 'הנובה' בו אירע הטבח הנורא. מעל 15,000 פתקים נאספו מהדוכנים, מתוכם כשליש מהפתקים נאספו ממתחם הנובה. פתקים אלו נכתבו ע"י מכרים ובני משפחותיהם של החטופים, ומישראלים ותיירים, שהגיעו לביקור הזדהות במקום והתייחדות לזכרם של הנרצחים.

הפתקים שנאספו הוטמנו על יד רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים בין אבני הכותל, בתפילה לחזרתם המהירה של החטופים והנעדרים, לשלום החיילים וכוחות הביטחון הנלחמים בחזיתות השונות, לרפואת הפצועים ולשלום עם ישראל.

2024-05-07T14:28:17Z dg43tfdfdgfd