לאחר שאיבדה 19 מבוגריה במלחמה, יעלון קרא לסגור את המכינה בעלי - ועורר סערה

שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון קרא היום (רביעי) לסגור את המכינה הקדם צבאית בעלי בטענה כי היא "אנטי ממלכתית" ועורר זעם גדול מאוד בקרב הימין. במלחמה האחרונה בעזה נפלו 19 לוחמים, בוגרי המכינה.

בפודקסט "על הדרך" טען המראיין, טובי פולק, כי "זו השדרה, לא של הפיקוד הבכיר אלא הבינוני, חובשי הכיפות הסרוגות, יוצאי התנחלויות, בוגרי מכינות דתיות, עלי או עציון וכאלו. אפשר לדבר עד מחר על רוח צה"ל עד מחר".

יעלון הסכים ואמר: "אני לא מטיל דופי בכל חובשי הכיפה, אבל את מכינת עלי הייתי סוגר היום. היא אנטי ממלכתית". בתגובה אמר המראיין "איך יכול להיות שרב כמו הרב לוינשטיין מקבל משכורת מהמדינה?", ויעלון שוב הסכים: "את זה צריך לעצור".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, תקף את יעלון על דבריו. "בוגי יעלון, אהוד ברק ושאר חבריהם שבויי הקונספציה השתגעו לגמרי, שנאתם העבירה אותם על דעתם", הטיח. "בעת מלחמה, כאשר 19 מבוגרי מכינת בני דוד חירפו נפשם ונפלו בקרבות בעזה וכאשר מאות מבוגרי המכינה נלחמים יום יום כדי שבוגי וברק יוכלו לשבת באולפנים. שר הביטחון לשעבר מפיץ שנאה וארס ורוקד על דמם של החיילים. הציבור מאס בכם, שבו בשקט ותנו קצת כבוד ללוחמים".

גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ הצטרף לביקורת החריפה: "מכינת עלי המפוארת, שמגדלת דורות של לוחמים ומפקדים, שגידלה את רועי קלין אלירז פרץ ועמנואל מורנו ועמישר בן דוד, ואיבדה 19 מבוגריה במלחמה הזו, תישאר ותמשיך להוביל הרבה אחרי שאף אחד כבר לא יזכור שהיה כאן פעם איש רווי שנאה ומחלוקת כמו יעלון".

יו"ר הימין הממלכתי ח"כ גדעון סער נגד הצטרף גם הוא לביקורת. "הצטערתי לשמוע את דבריו של שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר נגד מכינת עלי, ש-19 מבוגריה נפלו במערכה בה אנו עדיין נתונים", אמר. מכינת 'בני דוד' בפרט ובני הציונות הדתית בכלל גילו ומגלים מסירות-נפש והקרבה הראויות להערכה ולהוקרה. לא בכדי בתפקידיו בעבר לא פעל יעלון בכיוון שהציע עתה".

2024-05-01T07:49:51Z dg43tfdfdgfd