כל עוד גוש דן שוקק חיים, העם לא יתקומם נגד השליט

כל עוד גוש דן שוקק חיים, העם לא יתקומם נגד השליט

סיקור אמירת נתניהו על תושבי הצפון, שידורי החדשות

May 08th, 05AM May 08th, 06AM

לנתניהו לא אכפת מתושבי הגליל העליון. ולראיה, כאשר טען גנץ בישיבת הממשלה כי על ישראל לתכנן את סיום המערכה בכל החזיתות לקראת ה–1 בספטמבר, התפלא נתניהו, "מי אמר ש–1 בספטמבר זה תאריך יעד?" יתרה מזאת, הוא אף השתומם, "למה כל הזמן מדברים על התאריך הזה"? והוסיף, כמציג שאלה רטורית: "ומה יקרה אם יחזרו כמה חודשים אחרי"?

לדידו לא יקרה כלום. כי לא אכפת לו מהם, בכלל, כהוא זה. הוא לא נפגש איתם, לא מזמין אותם לוולדרף אסטוריה, ואם תאמר האמת — הוא כנראה לא מוצא זמן, כוח או חשק לחשוב עליהם או להרהר במצוקתם. לנתניהו אף לא אכפת מתושבי הנגב המערבי. גם איתם אינו טורח להיפגש. כל עשרות אלפי המשפחות הישראליות שהווייתן נהרסה ב–7 באוקטובר, שמפעלי חייהן קרסו, שמטה לחמן נשבר, שבתיהן נשרפו והופגזו ונהיו לעיי חורבות, שילדיהן בטראומה, שנדות כפליטות עקורות בארצן, שנהפכות למקרי סעד של משפחות לא מתפקדות בחדרי מלון, שכל יציבותן וביטחונן נשללו מהן — לא מעניינות את נתניהו. מבחינתו שיסבלו. עד ה–1 בספטמבר, וגם הרבה אחרי.

נתניהו בטוח שעתידו הפוליטי לא תלוי בהן. כשמבקשים להדגים שהחיים ברוסיה, למשל (עוד מדינה במלחמה ארוכת טווח), מתנהלים כסדרם, שיש שפע ושגשוג, מציגים תמונות של המוני אנשים מבלים בדאונטאון מוסקבה, מוקפים בארים, בתי קפה וחנויות הומים, אורות מנצנצים, פקקי תנועה ברחובות. זה לא משנה כמה קשים ודלים החיים בפריפריה. מה שחשוב הוא המרכז. כל עוד המרכז מחזיק, כל עוד אי אפשר להסיק למראה המרכז שהמדינה במלחמה, אזי הכל בסדר. כל עוד אין משבר כלכלי במרכז, המדפים מלאים, הסחורות זורמות, המלחמה לגיטימית. העם יתמוך ולא יתקומם נגד השליט.

נתניהו יודע שהוא חייב לוודא שדיזנגוף סנטר שוקק, שהתל אביבי מביט מחלונו ורואה מה שהוא רגיל לראות. מה שקורה בשלומי ובבארי — לא חשוב. את זה גם הבהיר נתניהו לחיזבאללה. זו הסיבה שחיזבאללה יורה על מטולה ולא על גוש דן. נתניהו, כמו פוטין, שומר על המרכז.

"הכל קורס", כתב ייטס ב"ההתגלות השנייה", "המרכז לא מחזיק, התוהו משתלח בעולם". וכך תרגם שמעון זנדבנק את השורה "המרכז לא מחזיק": "ציר הדברים נשמט". כך פירש את כוונתו העמוקה של ייטס. ואכן, גוש דן הוא ציר הדברים מבחינת נתניהו. הכל יקרוס והתוהו ישתלח בארץ רק כשגוש דן יישמט.

מצחיק שישראל הרשמית וערוצי הטלוויזיה שלה מדגישים ללא הרף כמה לסינוואר לא אכפת מסבל תושבי עזה. גם לנתניהו לא אכפת מסבל תושבי הגליל והנגב. האדישות של סינוואר נובעת מאידיאולוגיה. לנתניהו אין אידיאולוגיה. רק אדישות.

2024-05-08T03:03:08Z dg43tfdfdgfd