כטב"ם נפץ התפוצץ במטולה; צה"ל תקף בתגובה מטרות של כוח רדואן בלבנון

כטב"ם נפץ התפוצץ במטולה; צה"ל תקף בתגובה מטרות של כוח רדואן בלבנון

30 רקטות שוגרו אל רמת הגולן, וגרמו נזק קל לבתים. בצבא מעריכים שהמטח לגולן הוא תגובה על תקיפת מתחם צבאי של חיזבאללה הלילה בעומק לבנון

May 06th, 11AM May 06th, 16PM

כטב"ם נפץ התפוצץ היום (שני) במטולה — כך הודיעו בצבא וביישוב. חיזבאללה קיבל עליו אחריות לשיגור הכטב"ם. לפי צה"ל, בתגובה תקף חיל האוויר כ–15 מבנים ותשתיות טרור במחנה צבאי המשויך לכוח רדואן בדרום לבנון. קודם לכן שוגרו 30 רקטות מלבנון אל רמת הגולן. לא ידוע על נפגעים, אך נגרם נזק קל לבתים במושב קדמת צבי.

חיזבאללה קיבל עליו אחריות לירי אל הגולן, ובצבא מעריכים כי מדובר בתגובה על תקיפה של צה"ל הלילה בעומק לבנון. צה"ל מסר כי חיל האוויר תקף הלילה מתחם צבאי של חיזבאללה באזור א־ספרי, שמדרום לבעלבכ. הערוץ הלבנוני אל־מיאדין, שמזוהה עם חיזבאללה, דיווח כי שלושה בני אדם נפצעו קל בתקיפה. התקיפה בעומק לבנון באה לאחר שאתמול שוגרו 40 רקטות אל אצבע הגליל.

צה"ל מסר כי אמש תקף מטרות של חיזבאללה ברמיה, בעייתא א־שעב, במרווחין, ובג'בל בלט. לפי הודעת הצבא, אמש זוהו שני שיגורים מסוריה אל מרחב רמות מגשימים. הם נפלו בשטחים פתוחים, וכוחות השיבו אש בירי טנק אל מקורות הירי.

בכירים בממשל ביידן אמרו בימים האחרונים כי אפשר להשיג הסכם לסיום הלחימה בין ישראל לחיזבאללה, בתנאי שתופסק הלחימה ברצועת עזה. בשיחותיהם עם בכירים בישראל, בלבנון, בצרפת ובמדינות אחרות המעורבות במגעים להפסקת אש בחזית הצפונית, אמרו הגורמים כי ברגע שיושגו הסכמות על סיום הלחימה ברצועה, יהיה אפשר לפעול במהירות למציאת הסכמות גם בסוגיות החשובות לישראל, לחיזבאללה ולממשלת לבנון.

2024-05-06T08:41:41Z dg43tfdfdgfd