יהודים וערבים ביחד: תוכנית מנהיגי הסביבה והחברה של המחר

הסוכנות האמריקאית לפיתוח בינלאומי USAID, השייכת לקונגרס האמריקאי, בחרה את הפרויקט התלת־שנתי Eco-Play של מוזיאון עין דור כזוכה במענק ייחודי.

סטודנטים כינו את מיה שם "שקרנית" וציירו לבבות סביב תמונת מחבל חמאס - המכללה: ״דיאלוג דמוקרטי״האגודה להגנת הילד מציגה: הכפתור הסגול של אל"י

Eco-Play, תוכנית המשלבת כ־250 בני נוער יהודים וערבים - תלמידי כיתה ט' מ־12 בתי ספר שונים, נבחרה לאחר בחינה מעמיקה של עשרות פרויקטים שהגישו את הצעותיהם. התקציב שאושר למימון המיזם – 2.3 מיליון דולר (כ־10 מיליון שקל).

התוכנית, שגובשה והוגשה על ידי מוזיאון עין דור (EDM), נפרסת על פני שלוש שנים ומבוססת על מעורבות נוער שחולק עניין הדדי בהתחממות הגלובלית ובצורך לגיבוש אורחות חיים של קיימות. Eco-Play מאפשרת מפגש רב־תרבותי במרחב משותף, כאשר במסגרת התוכנית בני הנוער יפעלו יחד להקמת פארק ציבורי אקולוגי. במתחם הפארק הם צפויים להקים גן משחקים אקולוגי, גינה קהילתית, תערוכת אומנות חוץ ועוד לטובת הקהילות החיות לצד הפארק, הן ערביות והן יהודיות. בני הנוער יעברו תהליך הכשרה ובמהלך התוכנית יהפכו לא רק למקימי הפארק - אלא גם למפעיליו, ובכך יהוו דוגמה למנהיגות אזורית חברתית ואקולוגית.

מוזיאון עין דור משמש כפלטפורמה למפגשים ופעילויות רב־תרבותיות בגליל כבר קרוב ל־40 שנה באמצעות תוכניות בית ספריות, סדנאות אומנות, קורסי שפות, תוכניות חינוכיות ועוד. עדי ניסנבאום, מנהלת תכנית Eco-Play : "אני מאמינה ששינוי מתחיל ברמה המקומית, שם ההאנשה של 'האחר' פותחת את לב המשתתפים למורכבות ולהעדפה של אינטראקציה על פני עימות, וכפי שבארגון יוניסף (UNICEF) אומרים, למיצובם של בני נוער בחברה יש השפעה על פוטנציאל המנהיגות שלהם ותפקידם האפשרי בבניית שלום".

תמר שובל, מנהלת מוזיאון עין דור, מוסיפה: "הנשים והאנשים שמובילים את התוכניות החברתיות במוזיאון מודעים היטב לעובדה שעתיד הגליל מוטל על בני הנוער. אנחנו גאים ש־USAID בחרה בנו ואשררה בבחירתה את העובדה שיש בידינו את הכישורים להעצים את בני הנוער להיות מנהיגי השלום של מחר. אנחנו נרגשים וגאים שנבחרנו להוביל את התוכנית ולפעול למען עתיד טוב יותר בישראל".

2024-05-08T03:03:18Z dg43tfdfdgfd