טקס כיבוי משואות והדלקת התקווה: יום העצמאות של משפחות החטופים

משפחות החטופים הודיעו היום (שלישי) כי בערב יום העצמאות, יום שני, 13/5, במקביל לטקס המשואות הממלכתי, יקיימו ״טקס כיבוי משואות והדלקת התקווה״ באמפי שוני בבנימינה. הטקס יתקיים בנוכחות קהל וישודר בלייב. במהלך הטקס נציגי המגזרים שנפגעו בטבח השביעי באוקטובר ובמלחמה שלאחריו יכבו את משואות ההפקרה, ההזנחה, הזלזול, הנטישה ועוד. לאחר מכן ידליקו הנפגעים תקווה לעתיד טוב יותר.

אם החייל החטוף זועמת: "שרים צמאי דם דואגים כל בוקר מחדש לטרפד את העסקה"

בהודעת המשפחות נמסר: ״טקס המשואות שמובילה מירי רגב הוא טקס פוליטי, מנותק, לא ראוי ומבזה את העם. בזמן שהממשלה מנסה להכשיר את הפקרת החטופים ועוסקת בחגיגות גבורה כאילו האירוע הסתיים - אנחנו נציין את השבר וההפקרה המתמשכים בטקס כיבוי משואות והדלקת תקווה. הטקס יכיר במציאות הקשה ולא יתכחש לה בטקס ראוותני שמאדיר את אלו שהפקירו אותנו. הממשלה, שעליה דמם של 1400, נרצחים ומאות חטופים, לא יכולה להמשיך להתנהל באופן שמנותק מהעם ומהחברה הישראלית".

‏משפחות החטופים מרחו צבע צהוב על הזכוכיות בכנסת (צילום :דוברות הכנסת)

את הטקס ינחו לוסי האריש וג'קי לוי. ישתתפו בו רונה קינן, דרור קרן, אורנה בנאי ואמנים נוספים. הטקס יתקיים בנוכחות קהל: חטופים ששוחררו, משפחות חטופים, משפחות שכולות, ניצולים, עקורים, חברי כנסת ואישי ציבור.

בין מכבי ומדליקי המשואות: עינב צנגאוקר, איל אשל, מירב סבירסקי, גלית דן, רביד מנשה ודפנה שפט.

עוד הסיפו המשפחות: "אנחנו מזמינים את כל עם ישראל להצטרף אלינו ולצפות בטקס המשקף את רגשות העם. אנחנו מזמינים את כל ערוצי השידור לשדר את הטקס הזה במקום, או לפחות לצד, הטקס הממלכתי המנותק, וקוראים לציבור כולו ליזום מוקדי צפיה משותפת ומאוחדת בכל רחבי הארץ."

בתוך כך, 60,000 אזרחים ואזרחיות חתמו על דרישה ממנכ"לי כאן 11, חדשות 12 וחדשות 13: שדרו את טקסי המפונים ומשפחות החטופים במקום הטקס הממלכתי. את הקמפיין יזם בר חפץ, חבר קיבוץ נירים, שהוא ומשפחתו ניצלו מטבח ה- 7 באוקטובר.

בין השאר נכתב בדרישה: ״השנה נציין את יום העצמאות בפצעים פתוחים, שהמעבר החד מיום הזיכרון לא ירפא והטקס הממשלתי רק זורה עליהם מלח ומנרמל אשליה של שגרה בזמן שהחטופים נמקים בעזה. מירי רגב מתכננת טקס יום עצמאות שהוא מפגן של אטימות ויומרנות, ללא קהל. כשתושבי נירים, נתיב העשרה, בארי, ניר עוז וישובים נוספים בנגב לא יודעים מתי יחזרו הביתה, רגב מתכננת להדליק משואות ביישובים שהם פונו מהם. גם יישובי הצפון - קריית שמונה, מנרה ואביבים - יהיו מחוץ לבתיהם ביום העצמאות.״

עוד נכתב בדרישה: "קהילות הקיבוצים, המושבים והערים, ששרדו את הטבח ופונו מבתיהן, יציינו את ערב יום העצמאות בטקסים שהן יחליטו איך לערוך. התקשורת צריכה לשדר סולידריות כלפיהן. אנחנו הצופים שלכם, אנחנו הציבור, אנחנו עם תושבי העוטף, אנחנו עם החטופים - אל תתנו יד להמשך ההתעמרות במשפחות השכולות וביישוביי העוטף. אל תשדרו את טקס יום העצמאות הממשלתי, שדרו את הטקסים של המפונים ומשפחות החטופים".

2024-05-07T11:03:22Z dg43tfdfdgfd