טורקיה החליטה להצטרף לתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל בהאג

צעד אנטי-ישראלי נוסף: שר החוץ הטורקי הקאן פידאן הודיע היום (רביעי) כי טורקיה החליטה להצטרף באופן רשמי לתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג, שמאשימה את ישראל בביצוע רצח עם ברצועת עזה. טורקיה מצטרפת לקולומביה וניקרגואה, שכבר הודיעו על תמיכתן בתביעה.

סינוואר מחשב מסלול מחדש: אלה שלוש האפשרויות שעומדות בפניונתניהו לבלינקן: לא מסכים לעסקת חטופים שתכלול את סיום המלחמה

טורקיה כבר הצהירה בעבר יותר מפעם על כוונותיה להצטרף לתביעה. הנשיא הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן אמר בינואר כי באמצעות המסמכים שהגישה ארצו לבית המשפט "ישראל תורשע".

הצעד הנוכחי של טורקיה מגיע אחרי שורת צעדים נגד ישראל על רקע ההסלמה ביחסי המדינות, שהורעו בעקבות מלחמת "חרבות ברזל".

צעדת הזדהות עם ישראל בהאג (צילום :משרד החוץ)

סוכנות הידיעות הטורקית "אנדולו" דיווחה בשבוע שעבר כי ארדואן הודיע שארצו לא מקיימת קשרי סחר עם ישראל. "טורקיה כבר לא מקיימת קשרי סחר אינטנסיביים עם ישראל, הפרק הזה סגור", אמר הנשיא הטורקי במסגרת פגישה עם נשיא גרמניה פרנק-ואלטר שטיינמאייר.

לפני שלושה שבועות הודיע משרד המסחר הטורקי על הגבלות סחר עם ישראל בעשרות מוצרים שונים "עד להכרזה על הפסקת אש מיידית בעזה והכנסה ללא הפרעות של סיוע הומניטרי". ההודעה הגיעה לאחר שישראל דחתה את בקשתה של טורקיה להשתתף בהצנחת הסיוע בעזה.

שר החוץ הטורקי פידן אמר עם דחיית הבקשה כי לישראל "אין שום תירוץ לחסום את הניסיון שלנו להצניח סיוע לעזתים המורעבים". עוד הצהיר כי "הצעדים הללו, שאושרו על ידי הנשיא, ייושמו ללא דיחוי". לטענתו, "הצעדים שיוכרזו על ידי המוסדות הרלוונטיים יימשכו עד שישראל תכריז על הפסקת אש ותאפשר לסיוע הומניטרי להגיע לעזה ללא הפרעה".

2024-05-01T13:23:09Z dg43tfdfdgfd