חמאס: קיבלנו לידינו את ההצעה הישראלית לעסקה ואנו לומדים אותה

חמאס: קיבלנו לידינו את ההצעה הישראלית לעסקה ואנו לומדים אותה

ראש צוות המשא ומתן של חמאס מסר כי הארגון יחזיר את תשובתו לאחר שילמד את פרטי ההצעה במלואם. בתוך כך, משלחת מצרית נחתה אתמול בישראל כדי להתניע את המשך המגעים לקידום עסקה בין הצדדים

April 27th, 06AM April 27th, 08AM

ראש צוות המשא ומתן של חמאס, חליל אל־חיה, הודיע הבוקר (שבת) כי הארגון קיבל לידיו את ההצעה הישראלית לעסקת חטופים. לפי אל-חיה, חמאס יחזיר את תשובתו לאחר שילמד את פרטי ההצעה שהועברה למתווכים הקטארים והמצרים לפני כשבועיים. במקביל, משלחת מצרית נחתה אתמול בישראל כדי להתניע את המשא ומתן בין הצדדים. לפי דיווח בעיתון הקטארי "אל־ערבי אל־ג'דיד", ראש שירותי המודיעין של מצרים, עבאס כאמל, עומד בראש המשלחת.

שר החוץ של ארה"ב, אנתוני בלינקן, צפוי להגיע לישראל בשבוע הקרוב בניסיון לקדם עסקה לשחרור חטופים ולהפסקת אש. בלינקן צפוי להגיע לישראל לאחר ביקור בסעודיה, שיתמקד גם הוא במלחמה בעזה ובמאמצים להביא לעסקה. בכיר אמריקאי אמר שלשום כי ההצעה שמונחת כעת על שולחן המשא ומתן בין ישראל לחמאס עונה כמעט על כל דרישות הארגון, וכי פריצת הדרך במגעים תלויה רק במנהיג חמאס ברצועה, יחיא סינוואר.

מוקדם יותר השבוע טען אל־חיה כי לפי ההצעה הישראלית האחרונה, ישראל מתכוונת לשלוט על 20% משטח רצועת עזה בתום המלחמה. בריאיון שהעניק באיסטנבול לערוץ א־שרק הסעודי הוא טען כי ישראל מבקשת להמשיך ולשלוט בציר שחוצה את הרצועה, ולהחזיק בשטחים בעומק קילומטר בצפונה ובמזרחה, בנוסף לכמה מוקדים באזור חאן יונס ורפיח.

בריאיון טען אל־חיה כי חמאס גילה גמישות גדולה והפחית את דרישותיו: 50 אסירים פלסטינים תמורת כל חייל או חיילת, ו-30 אסירים בתמורה לכל אחד מהחטופים המבוגרים. זאת, לטענתו, בהשוואה להצעה הקודמת – 500 אסירים עבור החיילים, ו-250 תמורת המבוגרים.

2024-04-27T03:55:54Z dg43tfdfdgfd