חוקרו של סינוואר בכלא: זה התרחיש שמנהיג חמאס מפחד ממנו כרגע

מלחמת חרבות ברזל: בישראל עדיין ממתינים לתשובה רשמית של חמאס לגבי עסקה, שבמסגרתה ישוחררו חטופים וחטופות ישראלים - שנחטפו על ידי חמאס ב-7 באוקטובר. לאפשרות העסקה, התייחס מיכה קובי, בכיר לשעבר בשב״כ ובין היתר חוקרו של יחיא סינוואר בכלא הישראלי ואמר כי ״על פי התנהגות סינוואר כרגע - נראה שלא תהיה עסקה על הפרק.

בלינקן הזהיר את ישראל: "נורמליזציה עם סעודיה מחייבת הפסקת אש"בשל המלחמה בעזה: קולומביה מנתקת את היחסים עם ישראל

על פי שיטת הפעולה של סינוואר וחמאס, יש לעכב ככל האפשר את עסקת החטופים - כדי לגרום לכוחות צה״ל לסגת לגבולות ה-6 באוקטובר״. לדבריו, ״סינוואר מצליח לתעתע בכוחותינו, בממשלה ובעולם כולו, כך הוא מאמין שיצליח לשרוד. כבר שלושה חודשים וחצי שמנהיגי החמאס משחקים בנו ובכל העולם - כדי למשוך זמן.

הם יודעים שככל שעובר הזמן - העולם ילחץ יותר על ישראל להפסיק את הלחימה ברצועת עזה. אלו תעתועי חמאס. בנוסף, הם מתארים לעצמם שאם התשובה של הארגון לעסקה תהיה שלילית - צה״ל יכנס לרפיח והם מנסים למנוע זאת בכל דרך״.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

דבריו של הרמטכ"ל הרצי הלוי (צילום :דובר צה"ל)

לטענת קובי, הפתרון היחיד שיעיל להשבת החטופים והחטופות הוא הגברת הלחץ הצבאי ברצועה - ובפרט ברפיח: ״אם נקבל תשובה שלילית על העסקה מחמאס - הצבא ייכנס לרפיח״, אומר. ״אני מעריך שבתשובתם, חמאס ינסה לתת תשובה חצי שלילית כדי לתעתע בארה״ב - ולהוביל לכך שביידן ימנע מישראל להיכנס לפעולה צבאית ברפיח.

אם לא ניכנס לרפיח, החמאס ישרוד יחד עם יחיא סינוואר, והם יוכלו להקים את הארגון מחדש עם אלפי לוחמים. רוב פעילי חמאס והתשתיות של הארגון הם ברפיח - לכן זה קריטי לפגוע בהם. על אף החיסולים של אלפי מחבלי חמאס, יש ביקוש אדיר של תושבים עזתים להתגייס לחמאס - מבחינתם זה מעמד גבוה.

יתרה מכך, האג׳נדה של החמאס, להשמיד את היהודים - היא האג׳נדה של כלל העזתים - ולנסות לממש אותה הלכה למעשה זו התגשמות חלום עבורם״, אומר. ״מנהיגי חמאס יעשו הכול כדי לעסוק בשיגורים לשטח הארץ, מכל מקום אפשרי כדי להוכיח שהארגון חי ונושם - ולא חוסל על ידי ישראל.

גם אם תהיה עסקה והפוגה, בחמאס ינסו לעשות הכול כדי להתחמש ולהתארגן מחדש. לדבריו, ״סינוואר מפחד שנכנס לרפיח - כי הוא מבין שהחמאס לא ישרוד כארגון. כל עוד המצב של הדשדוש של הלחימה  ימשיך כמו עכשיו - הוא רק יזיק לצה״ל: גם מבחינת המוטיבציה לחיילים - וגם מבחינת הביטחון של מדינת ישראל״.

2024-05-02T02:59:43Z dg43tfdfdgfd