חג החירות שלו: ארי שנפצע אנושות בעזה יחגוג יום הולדת בערב ליל הסדר

כמעט 3,300 חיילים נפצעו מתחילת המלחמה, בהם ארי שפיץ שנפצע אנושות בצפון הרצועה. במשך חודש וחצי היה מונשם ומורדם, התנדנד בין חיים למוות, עד ששב להכרה. כעת הוא מתחיל את מסע השיקום הארוך. אימו לאה הודתה לצוות בבית החולים סורוקה שממנו נפרד בנה: "הסיפור שלו יהיה סיפור טוב. הוא חזק וגיבור"

ארי שפיץ, לוחם גבעתי שנפצע אנושות בלחימה בצפון רצועת עזה, ושב להכרה לפני כשבועיים נפרד אתמול (יום ה') מהמרכז הרפואי סורוקה - והחל את מסע השיקום הארוך והמשמעותי שמחכה לו. ארי, שנחשב לאחד הפצועים הקשים במלחמה, התנדנד בין חיים למוות במשך חודש וחצי. הוא הורדם והונשם לאחר ניתוח מורכב ואחריו עבר עוד סדרת ניתוחים. החדשות המצוינות הן שארי יחגוג את יום הולדתו ה-22 בערב ליל הסדר. 

לאה, אימו של ארי, שמרה על אופטימיות לאורך כל הדרך. החיוך שלה האיר את מחלקת טיפול נמרץ גם ברגעים הקשים ביותר: "סורוקה הוא מקום מיוחד", אמרה לפני שיצאה עם בנה, "אנחנו מקווים לחזור לכאן לבקר על שתי הרגליים, ואם כבר להיות בבית חולים ובמצב כמו שלנו - אז כאן. תודה לצוות טיפול נמרץ המסור והמדהים שליווה אותנו 45 ימים ולילות, לאנשי המחלקה לאורתופדיה ולכל מי שטיפל בארי. הסיפור שלו יהיה סיפור טוב. הוא חזק וגיבור".

לפני ששב להכרה סיפרה האם ל-ynet: "ארי נולד בלילה של הפיגוע במלון פארק. בליל הסדר הוא יהיה בן 22 ואנחנו חולמים שעד אז הוא יוכל להיות בבית. הבאנו ילד למציאות לא פשוטה. כשבעלי ואני היינו בדרך לסורוקה באוטו, בחרנו בחיים. קיבלנו החלטה שאנחנו בוחרים בחיים, ושיהיו לארי חיים מאושרים ונהיה שם בשבילו לא משנה מה".

ארי נפצע בפיצוץ מטען בשכונת זייתון בצפון הרצועה ולוחמים סביבו היו בטוחים שהוא נהרג. הרופא הגדודי התקשר לבדוק שוב והבחין בדופק חלש. מרגע זה החל במסע לחיים שכלל פינוי במסוק. בבית החולים סורוקה עבר ארי ניתוחים בעקבות פציעות קשות מאוד בגפיים: "הוא נכנס לעזה בראש מורם, בידיעה ברורה למה הוא נכנס. הבן שלי חווה נס אחרי נס אחרי נס. הוא פשוט צריך עוד כמה ניסים. ארי קיבל 30 מנות דם ושרד את הפינוי לסורוקה. הוא הגיע בהכרה ונאבק להישאר בחיים. הוא יחיה חיים מלאים וטובים. לא סתם היו לו כל כך הרבה ניסים בדרך לפה".

פרופ' מוטי קליין, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ כללי בסורוקה, סיפר על המסע הרפואי להצלת הלוחם: "ארי פונה במסוק מהרצועה הישר אל חדר הטראומה שלנו, כשהוא עם פגיעה מורכבת ובמצב קשה מאוד. הפציעות שמהן סבל חייבו ניתוח ממושך ומיד אחריו הוא הועבר אלינו למחלקה שבה טופל כחודש וחצי כשהוא מורדם ומונשם. בזמן הזה, הטיפול בו היה עם מורדות ועליות עד כדי שיפור משמעותי במצבו, שאיפשר לו לצאת לשיקום. זכינו להכיר את משפחתו הנהדרת. זאת הייתה זכות גדולה לטפל בו ואנו מאחלים לו בריאות איתנה".

ד"ר אסף אקר, מנהל היחידה לטראומה אורתופדית בסורוקה, הוסיף: "ארי הגיע לסורוקה במצב קשה ביותר, עם פגיעות גפיים מרובות ומורכבות. מיד בהגעתו הובהל לחדר הניתוח ונותח על-ידי צוות המחלקה האורתופדית, בראשון מתוך סדרה ארוכה של ניתוחים שנאלץ לעבור עד לייצוב מצבו. זכינו ללוות את ארי ומשפחתו ואנו שמחים ומאושרים שכעת תם פרק הטיפול ומתחיל פרק השיקום. מהיכרותנו את ארי ומשפחתו, אנו סמוכים ובטוחים כי עוד יגיע רחוק, ומאחלים לכולם המון הצלחה". 

3,275 חיילים נפצעו מתחילת המלחמה, מהם 1,582 מתחילת התמרון הקרקעי ב-27 באוקטובר. 512 חיילים נפצעו קשה, 865 בינוני ועוד 1,899 קל. המספרים שבידי אגף השיקום של משרד הביטחון כפולים, משום שהם כוללים גם שוטרים, אנשי שב"כ וחיילים שנפצעו באירועי שגרה שאינם קשורים למלחמה. באגף השיקום העריכו השבוע שעד סוף השנה ייקלטו 20 אלף נכי צה"ל חדשים, מחציתם נפגעי נפש

2024-04-19T11:43:26Z dg43tfdfdgfd