ועדת האתיקה בלשכת עו"ד שוקלת לנקוט צעדים משמעתיים נגד אפי נוה

ועדת האתיקה של מחוז ירושלים בלשכת עו"ד תתכנס בתחילת חודש יוני הקרוב על מנת לקבל החלטה האם לנקוט בהליך משמעתי נגד אפי נוה, כך נודע לראשונה היום (שלישי) לוואלה. הוועדה יכולה להחליט האם להשעות את נוה מחבורתו בלשכת עו"ד מה שאומר שהוא לא יוכל לייצג לקוחות וכן היא יכולה לקבוע השעיה על תנאי.

עד כה ועדות האתיקה סירבה לדון בנקיטת הליך משמעתי נגד נוה. השינוי בעמדתה של הוועדה הגיע בעקבות פנייתה של התנועה לאיכות השלטון לפני יומיים ולאחר דחיית ערעורו של נוה בשבוע שעבר על ידי בית המשפט העליון בפרשת המעברים והפיכת הרשעתו בפלילים לחלוטה. מדובר בפרשה בה נוה ובת זוגתו בר כ"ץ נוה הורשעו בהברחת הגבול בנמל תעופה בן גוריון.

במכתב מטעם התנועה לאיכות השלטון שנוסח על ידי עו"ד רותם בבלי דביר ואלון און אל ועדת האתיקה של מחוז ירושלים, נכתב כי נקיטת הליך משמעתי היא צעד הכרחי כדי למזער נזק ציבורי. "הגשת קובלנה נגד עו"ד נוה מטעם הגופים האמונים על התנהלותם האתית של עורכי הדין נדרשת על מנת לשמור על כבוד המקצוע ועל טוהר המידות בלשכת עורכי הדין", נכתב. "למעלה מכך, הדבר הכרחי על מנת להעביר מסר ציבורי בגנות מעשיו של נוה אשר פעל באופן בלתי הולם בעליל לתפקידו, ובכך למזער את הנזקים שכבר נגרמו לתדמיתה הציבורית של לשכת עורכי הדין בעצם התמודדותו של נוה לראשות הלשכה". בנוסף, בתנועה שלחו מכתב אל היועמ"שית, גלי בהרה מיארה ואל פרקליט המדינה עו"ד עמית איסמן שיעשו שימוש בסמכותם ויגישו קובלנה לבית הדין המשמעתי של הלשכה נגד נוה.

במענה שהתקבל אמש מטעם פרקליט ועדת האתיקה במחוז ירושלים, עו"ד חנן רובינשטיין, אל התנועה לאיכות השלטון נכתב כי התלונה תובא לישיבתה הקרובה של הוועדה. "מאחר והוחלט על ידי ועדת האתיקה במחוז ירושלים להמתין עד להיות פסק הדין שניתן נגד עו"ד נוה בבית המשפט המחוזי חלוט, ולאחר שפסק הדין הפך חלוט לאחר דחיית בקשת רע"פ שהגיש הנילון לבית המשפט העליון, תובא התלונה לישיבתה הקרובה של הועדה, בתחילת חודש יוני הקרוב, לצורך מתן החלטה בדבר נקיטת הליך משמעתי כנגד הנילון".

קרוב לשנה: התלונה נותרה ללא טיפול

יש לציין כי תלונה אחרות שהוגשו על נוה לועדת האתיקה הארצית של לשכת עו"ד נמרחה. מדובר בתלונה שהוגשה נגד נוה בעקבות תחקיר ששודר לפני מספר שנים בתוכנית "עובדה" בו נראו שופטי בית המשפט העליון משחרים לפתחו בעוד שנוה מקליט אותם לכאורה ללא ידיעתם, מה שמהווה עברה אתית לכאורה. במאי התוכנית אף התראיין בתקשורת והודה כי נוה סיפק לעובדה את ההקלטות.

התלונות בפרשת המעברים בהן הורשעו נוה ובת זוגתו, הועברו לטיפול ועדת האתיקה במחוז ירושלים על ידי יו"ר ועדת האתיקה הארצית עו"ד מנחם מושקוביץ' - שמנוע מלעסוק בענייני נוה. התלונה בעניין פרשת "עובדה" נותרה עלומה בידו ללא טיפול כלשהו זה קרוב לשנה, וללא דיון בין כלל חברי ועדת האתיקה הארצית. זאת, כאשר נשלחים מכתבים אנונימיים ללא חתימה לוועדת האתיקה המחוזית בת"א המבקשים ממנה הסבר מדוע בוטלה הגניזה.

שמו של נוה עלה שוב לכותרות בשבועות האחרונים לאחר פרסום תחקיר בעיתון הארץ בו נחשפו שיחות בין נוה למי שמונה לתפקיד נשיא בית המשפט המחוזי בת"א, איתן אורנשטיין. מהשיחות עולה כי נרקם לכאורה דיל בין נוה לאורנטשיין לפיו נוה יתמוך במינויו של האחרון לתפקיד נשיא בית המשפט המחוזי בת"א, ואילו אורנשטיין ימנה שופטים שיהיו נוחים למשרד עו"ד של נוה. בנוסף, פורסמו הקלטות בין נוה למי שהייתה שרת המשפטים איילת שקד בחדשות 12 לפיהם עולה החשד לכאורה כי שקד מינתה את אורנשטיין לפי דרישתו של נוה שטען באוזניה כי הוא ומשרדו "מתפרנסים "מבית המשפט המחוזי בתל אביב.

2024-05-07T05:55:06Z dg43tfdfdgfd