"ביקור המשלחת הישראלית בקהיר תלוי בתגובת חמאס להצעת עסקת החטופים"

על רקע הדיווחים על כניסה לרפיח: דיונים מורחבים יתקיימו היום (שני) בין משלחת ביטחונית מצרית לבין משלחת חמאס, כך דווח ברשתות תקשורת מצריות. בתוך כך, גורם מצרי טען בשיחה עם סוכנות הידיעות AP כי ישראל "פתוחה לדון בביסוס הפסקת אש קבועה בעזה כחלק מהשלב השני בעסקה". עם זאת, ואולי בסותר לכך, צוין כי ישראל מסרבת לסיים את המלחמה עד שחמאס יובס.

"עכשיו יותר קל לגייס מקורות בעזה": פרטים חדשים על המאמץ החשאי לאיתור חטופיםבדרך לממשלת אחדות? זה מה שצפוי לקרות בפגישת פת"ח וחמאס במוסקבה | דיווח

בדיווח של אל חדאת' הסעודי נטען, כי ביקור המשלחת הישראלית בקהיר מחר - תלוי בתגובת חמאס להצעת עסקת החטופים. שר החוץ המצרי סאמח שוכרי אמר בסיום פגישתו עם שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן בסעודיה, כי הם "קוראים לישראל ולחמאס לעשות ויתורים", ובאשר לעסקה המסתמנת אמר כי הם "חשים אופטימיות לגבי ההצעה המוצעת, ומחכים להחלטה הסופית של שני הצדדים".

לפני כשלושה ימים, גורמים בארגון הטרור חמאס התייחסו למתווה המסתמן, והודיעו כי לא יסכימו להצעה שאינה כוללת נסיגה של צה"ל משטח הרצועה והפסקת אש.

תקיפות צה"ל ברפיח (צילום :רשתות ערביות)

כזכור, ע"פ ההצעה המצרית, כוחות צה"ל יסוגו משמעותית ממסדרון נצרים ותתאפשר חזרת עזתים לצפון הרצועה עם חופש תנועה בצירים המרכזיים צפונה. כמו כן, ההצעה כוללת הפסקת אש שתכלול שחרור חטופים ושחרור אסירים. תקופת רגיעה הינה ללא שחרור חטופים ואסירים. בחמאס נטען כי לאחרונה, מצרים הפכה להיות מעורבת בהרבה בכל הקשור למגעים בנוגע להגעה לעסקה אפשרית.

בתוך כך, ראש ממשלת מצרים, מוסטפא מדבולי, התבטא בנוגע ללחימה ואמר: "אנחנו מגנים את מה שקרה ב-7 באוקטובר נגד אזרחים ישראלים, אבל ההשלכות של מה שישראל עושה בעזה הן בלתי נסבלות. מה שקורה בעזה הוא ענישה קולקטיבית לפלסטינים. ייקח עשרות שנים כדי להחזיר את המצב בעזה להיות כפי שהיה לפני ה-7 באוקטובר. עלינו לעשות כמיטב יכולתנו כדי למנוע פעולה צבאית ישראלית ברפיח - כל פעולה צבאית ישראלית ברפיח תוביל לאסון ותסיים את הנושא הפלסטיני".

נזכיר, כי באותו הזמן, חמאס ופת"ח נפגשו בבייג'ינג לפני כמה ימים במטרה לסיים את הסכסוך ביניהם. בדיווח באתרים ערבים נאמר, כי חמאס מוכן לפרוק את נשקו ולהפוך לתנועה פוליטית כדי לאפשר "הקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67", כך לפי הדיווחים בעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" הפרו קטארי היוצא לאור בלונדון.

2024-04-29T10:05:03Z dg43tfdfdgfd