"הסכם כניעה": בסעודיה חשפו - הדיל הלא כתוב בין ישראל לחיזבאללה

התוכניות הצרפתיות והאמריקניות לגבי לבנון דומות בנושא הגבולות והנשיאות ושתיהן מבוססות על הפסקת הלחימה והקמת אזור ללא חיזבאללה בתוך לבנון. כמו כן, התכנית כוללת תמיכה צבאית וכלכלית בצבא לבנון שיציב 6,000 חיילים על הגבול, כך מדווח היום (ראשון) ערוץ אלחדת' הסעודי.

רוצים לחפור לנו בור: המסר של איראן וחיזבאללה לגבי עסקת החטופים

ההבדל היחיד בין הצרפתים לאמריקאים בלבנון הוא עומק השטח ממנו נסוג חיזבאללה. הצרפתים מדברים על נסיגת חיזבאללה 10 ק"מ מהגבול, בעוד האמריקאים מדברים על שבעה ק"מ. על פי הדיווחים בוושינגטון, מפלגות בינלאומיות מסרבות לתת לחיזבאללה מחיר פוליטי בתמורה לרגיעה. כמן כן, על פי המקורות בארה"ב - חיזבאללה וישראל הסכימו בעקיפין שלא להסלים את המצב.

גם בסוף שבוע הזה חילופי האש בין שני הצדדים המשיכו. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו אמש מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב טיר חרפא. כמו כן, כוחות צה"ל ביצעו ירי להסרת איום באמצעות ארטילריה במרחבים א-נקורה, מרווחין, חנין ואל-מטמורה. בנוסף, טנק ביצע ירי לעבר מבנה צבאי במרחב כפר כילא בו זוהתה פעילות טרור.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

תגובת לובי 1701 לדיווחים כי מתגבש הסכם בין ישראל וחיזבאללה: ״הדיווחים על מו"מ בין ישראל וחיזבאללה, בתיווך ארה"ב צרפת ובריטניה, מצביעים כי ישראל בדרך לחתום על הסכם כניעה מדיני וצבאי שיוביל ל-7.10 על סטרואידים.

"ממשלת ישראל מסתירה מהציבור מהלך דרמטי בו היא ממשיכה את ההסתמכות על צבא לבנון ויוניפיל שלא מנעו אף פעילות טרור, מוותרת על טיסות בשמי לבנון בתמורה להתחייבות שלא שווה את הנייר שהיא כתובה עליו, ובעיקר - מראה חולשה, רפיסות וחוסר נכונות לפעולה יזומה להבטחת בטחון הצפון, גם כשמפעילים נגדנו טרור כבר שבעה חודשים רצופים!

"מי שיחתום על הסכם הכניעה הזה יאשר הלכה למעשה את המשך התיישבות חיזבאללה בדרום לבנון ויוותר על ההתיישבות הישראלית בצפון ישראל. סיימנו להיות צאן לטבח - אזרחי ישראל לא יאפשרו קבלת הסכם כניעה שכזה״.

2024-05-05T10:31:09Z dg43tfdfdgfd