הסדר טיעון עם מייסד "טלגראס": ירצה שמונה שנות מאסר

הושג הסדר טיעון עם מייסד טלגראס עמוס דב סילבר במסגרתו ירצה שמונה שנות מאסר. סילבר שייסד את הארגון, הורשע, בין היתר, בעבירה של ניהול ארגון הפשיעה, ואחדים מהנאשמים הורשעו גם בעבירות של הלבנת הון במסגרת ארגון פשיעה. כתב האישום בפרשה גובש לאחר חקירה מאומצת של להב 433 וימ"ר צפון, בהובלת יחידת הסייבר הארצית בלהב.

הסיפור של טלגראס: עוד שיעור באיך מדינה מתנהגת ברועחשד בשב"ס: קצין הטריד מינית מספר חיילות, נפתחה בדיקה

נזכיר כי בספטמבר 2019 מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה כתב אישום לביהמ"ש המחוזי מרכז נגדו לאחר שהוסגר מאוקראינה לישראל חודש לפני כן. הכתב כלל את העבירות הבאות: ניהול ארגון פשיעה, תיווך לסחר בסמים מסוכנים, סחר בסמים מסוכנים, הדחת קטין לסמים מסוכנים וסחיטה באיומים כולן בוצעו במסגרת ארגון פשיעה. כתב אישום זה מצטרף לשורת כתבי אישום שהוגשו בפרשת טלגראס, במסגרתה הועמדו לדין 28 נאשמים כמנהלים ועובדים שהפעילו את קבוצות טלגראס שפעלו בפלטפורמת "טלגרם". 

במרץ 2023 הלין על תנאי המעצר, ושיתף: "נמצא בבידוד ממושך – התנהלות של משטר אפל".  עוד תקף את התנהלות הפרקליטות והמשטרה: "המשטרה טוענת שאי אפשר לשלול הפרת תנאי מעצר – כי הם לא נמצאים בתוך הבית שלי".

בכתב האישום שהוגש נגדו פורטה ההיררכיה הארגונית של רשת טלגראס. "פעילותו של הנאשם מפורטת, ובכלל זה מעורבותו בקבלת ההחלטות וקביעת המדיניות, עידודו ותמיכתו בסחר בסמים לקטינים ועל-ידי קטינים, הקמתו את הערוץ המתווך לסחר בסמים פסיכדליים כגון אקסטזי, LSD, פטריות הזיה ועוד. כן פעל הנאשם לעידוד השימוש בקנאביס ונגזרותיו בקרב הציבור הכללי באמצעות פרסומים בכלי תקשורת שונים ובדף הפייסבוק שלו והפקת אירועים ציבוריים בהם התבצעה חלוקה של סמים מסוכנים למשתתפים", נכתב בכתב.

כתב האישום, שהוגש על ידי עוה"ד שירי רום, יוני חדד ויעלה הראל, מתאר את תהליך הייזום וההתפתחות של רשת טלגראס, תוך ניצול מאפייניה של פלטפורמת טלגרם, שאפשרו תיווך בין סוחרי סמים לבין רוכשיהם, הכל בניצוחה של הנהלת טלגראס, בראשה עמד הנאשם. עוד על פי כתב האישום, בטלגראס הושקעו מאמצים ייחודיים לאמת את זהותם של סוחרי הסמים שביקשו לפעול באמצעות הפלטפורמה, כאשר מטרת האימות הייתה לוודא שלא מדובר בשוטר סמוי המתחזה לסוחר או בסוחר סמים העתיד להונות את רוכשי הסם. כמו כן, מנהלי הרשת ערכו תוכנות אוטומטיות ("בוטים") שנועדו לייעל את השימוש בטלגראס, ויצרו מנגנון לאיסוף שכר טרחתם מסוחרי הסמים שפעלו בפלטפורמה. חלק מההכנסות של מנהלי הרשת שולמו במזומן, וחלק אחר בסמים שווי כסף. 

2024-05-07T06:30:03Z dg43tfdfdgfd