המשטרה הסיעה את אילה בן גביר מקריית ארבע לבית החולים לאחר תאונת השר ובתו

המשטרה הסיעה את אילה בן גביר מקריית ארבע לבית החולים לאחר תאונת השר ובתו

ל"הארץ" נודע כי בעקבות בקשה שהתקבלה במשטרה, הוחלט כי קצין משטרה יביא את רעיית השר בניידת מביתה, הממוקם כ-90 ק"מ מבית החולים. בכיר בארגון: "המשטרה היא לא חברת הסעות"

April 28th, 13PM April 29th, 20PM

אילה בן גביר, אשתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, הובאה ברכב משטרתי מבית המשפחה בקריית ארבע לבית החולים אסף הרופא, לאחר שנודע לה על תאונת הדרכים שבה היו מעורבים השר ובתם ביום שישי שבה נפצעו באורח קל – כך מסרו ל"הארץ" כמה מקורות. התאונה התרחשה לאחר שנהגו של בן גביר נכנס לצומת ברמזור אדום ברמלה, התנגש בנהג שחצה כחוק, והתהפך.

ל"הארץ" נודע כי בעקבות בקשה שהתקבלה במשטרה, הוחלט כי קצין משטרה ייקח את אילה בן גביר מביתה לבית החולים בצהרי שישי, מרחק של כ-90 ק"מ. לפי המקורות, בן גביר "היתה בלחץ גדול" בעקבות פציעתם של בעלה ובתה, והניידת הגיעה במהירות לבית החולים אסף הרופא, שם אושפזו במצב קל. בהמשך הערב שוחררה הבת ואילו השר הועבר לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. הבוקר (ראשון) הוא שוחרר מאשפוז כשהוא סובל משברים בצלעות.

לאילה בן גביר עצמה יש קשרים הדוקים עם בכירים במשטרה, בעיקר במחוז ירושלים, על רקע פעילותה בהר הבית. ההסעה החריגה גררה ביקורת נוקבת בתוך המשטרה. "אם מישהו היה נפצע באורח קל היו מפקיעים קצין ורכב משטרתי בשביל להסיע אותו לבית חולים שמרוחק שעה וחצי משם? במשטרה היו שולחים ניידת בשביל כל שר אחר? המשטרה היא לא חברת הסעות", התקומם בכיר בארגון.

במשטרה מסרו בתגובה כי "לצערנו הדברים מוצגים באופן לא ראוי ומגמתי. מדובר בסיוע אנושי בשעה שבעלה ובתה מובהלים לבית החולים, פעולה ראויה לכל שבח". מטעם אילה בן גביר ומלשכת השר לא נמסרה תגובה.

במשטרה טרם חקרו את נהגו של בן גביר, משה אייכנשטיין, ולא גבו עדות מנהג הרכב, שנפגע אף הוא בתאונה כשעבר בצומת ברמזור ירוק. התנועה לאיכות השלטון וחברת הכנסת מירב בן ארי פנו לראשי מערכת אכיפת החוק, ובהם ליועצת המשפטית לממשלה ולפרקליט המדינה, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית על רקע עברו התעבורתי הכבד של בן גביר וחשיפת "הארץ" שלפיה הורה לנהגיו לנסוע בניגוד לחוקי התנועה.

בן גביר עצמו התייחס אמש בפעם הראשונה לתאונה ומסר: "אני שומע כל מיני טענות לגבי אופן הנסיעה. רק אזכיר, לצערי אני האישיות המאוימת ביותר כיום במדינת ישראל. רק בשנה האחרונה נלכדו מספר חוליות שרצו להתנקש בי. בהתאם לכך, וכנהוג לגבי אישים בכירים מאוימים אחרים, נסיעתי יחד עם רכבי האבטחה הינה במתכונת מבצעית. בפרט בזמנים ובמקומות ברמת איום גבוהה יותר". עם זאת, בכיר ביטחוני אמר ל"הארץ" כי מדובר ב"קשקוש מוחלט" וכי לא היה כל צורך בנסיעה מבצעית, שכן בן גביר היה בדרכו הביתה.

2024-04-28T10:45:50Z dg43tfdfdgfd