המנהרה של סינוואר על הכוונת: התכנית לכיבוש רפיח הודלפה | דיווח

כחלק מתקיפה ישראלית ברפיח, ישראל תתמקד בחמישה אזורים ספציפיים בהם עשויים להסתתר מנהיג חמאס יחיא סינוואר ובכירים נוספים בארגון הטרור, כך דווח בעיתון הבריטי סאן.

סינוואר מחשב מסלול מחדש: אלה שלוש האפשרויות שעומדות בפניוהאב השכול חשף בשידור חי: הרגע שנתניהו דפק על השולחן

על פי הדיווח, כוחות גדולים של צה"ל כבר עומדים על גבול רצועת עזה ומחכים לאור ירוק בכדי להתחיל במתקפה הקרקעית. בכיר מערבי אמר לעיתון הבריטי כי ישראל כבר אישרה את התוכניות לתקיפה ברפיח, לפיהן כוחות צה"ל צפויים להקיף את העיר רפיח, על מנת למנוע מגברים צעירים החשודים כפעילי חמאס להימלט מהאזור. הבכיר הוסיף כי ישראל תאפשר לנשים וילדים לעזוב את רפיח לפני התקיפה באמצעות מחסומים ייעודיים, אך סביר להניח שגברים פלסטינים יישארו לכודים בעיר.

עוד פורסם כי התוכניות לתקיפת רפיח הושלמו סופית בימים האחרונים וכוללות כניסה מדורגת לעיר, שתוכל להתעכב בהתאם להתקדמות המגעים לעסקת חטופים. כמו כן, גורמי מודיעין ישראלים מאמינים שישנם חמישה בסיסי מנהרות גדולים ברפיח בהם מסתתרים בכירי חמאס וכי סינוואר מחזיק שם בחטופים הישראליים ומשתמש בהם כמגנים אנושיים, כך על פי דבריו של בכיר מצרי לרשת הרדיו האמריקאית NPR. 

ככל הידוע, באזור רפיח נמצאים כעת כמיליון וחצי פליטים פלסטינים שמצאו מקלט בעיר לאחר שברחו מצפון ומרכז הרצועה. גורם בטחוני ישראלי אמר לרויטרס כי ישראל רכשה 40,000 אוהלים, עם קיבולת של 10 עד 12 אנשים, והקימה ערי אוהלים גדולות מצפון לרפיח שיאפשרו לאכלס את אותם פליטים פלסטינים לקראת התקיפה הצפויה.

2024-05-01T13:15:59Z dg43tfdfdgfd