המוסד: רובוטים מתקדמים שסיפקנו לצה"ל שימשו לסריקה וללחימה במנהרות ברצועה

המוסד: רובוטים מתקדמים שסיפקנו לצה"ל שימשו לסריקה וללחימה במנהרות ברצועה

בכתב עת של המרכז למורשת המודיעין, שבו סקר הארגון את פעילותו במלחמה, נכתב גם שצייד את הצבא בערכות מתקדמות לזיהוי פנים שנועדו לאתר מחבלים וחטופים שייתכן שמועברים ממקום למקום

May 01st, 21PM May 01st, 23PM

המוסד צייד יחידות מיוחדות בצבא באמצעים טכנולוגיים מתקדמים המשמשים לסריקה ולחימה במנהרות ברצועת עזה. בכתבה שפורסמה היום (רביעי) בכתב העת "מבט מל"מ" של המרכז למורשת המודיעין, שבו סקר הארגון את פעילותו במלחמה, נכתב כי "הרובוטים של המוסד נכנסו במלוא העוצמה לסייע לצה"ל בלחימה, ומקצתם אף הוחדרו למרחב התת-קרקעי למשימות סריקה ולחימה מורכבות, שבהן באו לידי ביטוי יכולותיהם המבצעיות ברמה הגבוהה ביותר".

כמו כן, בכתבה צוין כי המוסד סייע גם בהספקת כלי לזיהויים של מחבלי חמאס וחטופים ישראלים, שייתכן שמועברים ממקום אחזקתם. "ערכות מתקדמות לזיהוי פנים ופלטפורמות שמבוססות יכולות AI שסיפק המוסד, סורקות את פניהם של העוברים והשבים בנקודות המעבר בעזה", נכתב בכתבה. "הסריקה מאפשרת הפללה של מאות מחבלי חמאס. הם נתפסים, נחקרים ומוסרים מודיעין רב מאוד שמסייע להמשך הלחימה".

בשנים האחרונות זרוע היבשה של צה"ל, ובעיקר חיל ההנדסה, ערך אימונים כדי להתמודד עם אתגר המנהרות ברצועה. הצוותים של יחידת יהל"ם והציוד הטכנולוגי שלהם לחקר מנהרות הורחבו; היחידות המיוחדות, בהן עוקץ, התאמנו בתווך התת־קרקעי; הוקמו צוותים ייעודיים להשמדת המנהרות הגדולות יותר; כוחות ההנדסה האחרים שיפרו את יכולותיהם התת־קרקעיות ופותחו חומרי חבלה חדשים ללחימה במנהרות. לפי פרסומים זרים, צה"ל אף הוציא לפועל במהלך המלחמה פרויקט שכונה "אטלנטיס", שבמסגרתו מוזרמים מי ים אל תוך המנהרות בתקווה להציפן.

בינואר צוטטו בניו יורק טיימס בכירים במערכת הביטחון שהעריכו כי אורכה של רשת המנהרות של חמאס ברצועה נאמד בכ–700 ק"מ, זאת בניגוד להערכת המודיעין שבתחילת המלחמה עמדה על כ–400 ק"מ.

2024-05-01T18:58:58Z dg43tfdfdgfd