רבבות השתתפו במעמד ברכת הכהנים בכותל המערבי

למעלה מ-30 אלף מתפללים הגיעו למעמד המסורתי בירושלים, לרגל חול המועד פסח. על רקע המלחמה, לאחר תפילת מוסף נאמרו תפילות מיוחדות לחזרתם של החטופים, למען חיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון, לרפואת הפצועים ולשלום עם ישראל, וכן תפילת הודיה על בלימת המתקפה האיראנית

רבבות בני אדם הגיעו הבוקר (יום ה') לכותל המערבי בירושלים, כדי להשתתף בתפילה ובמעמד ברכת הכהנים המסורתי שנערך ברוב עם בחול המועד פסח.

האירוע התקיים בהשתתפות הרבנים הראשיים לישראל, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, אלפי כהנים ולמעלה מ-30 אלף מתפללים בסך הכול. בני משפחותיהם של החטופים אליה כהן ושגב כלפון השתתפו בברכת הכהנים, תוך שהם מניפים את תמונותיהם.

השנה, על רקע המלחמה, בסיום תפילת מוסף נאמרה תפילה מיוחדת לחזרתם של החטופים בשלום, ותפילת "מי שברך" להצלחת חיילי צה"ל וכוחות הביטחון הנלחמים בחזיתות השונות, לצד תפילה מיוחדת לרפואתם של הפצועים מהמלחמה ותפילה לשלום ואחדות עם ישראל, בסימן "וישם לך שלום". כמו כן נאמרה תפילת הודיה על בלימת מתקפת מאות הכטב"מים והטילים מאיראן.

בתפילה בכותל נכחו בין השאר מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, רב המשטרה ניצב משנה הרב רמי ברכיהו, שגריר ארצות הברית בישראל ג'ק לו, השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי, שר העבודה יואב בן צור, שר הבריאות אוריאל בוסו, השר לביטחון פנים איתמר בן גביר ושר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף.

רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ, ציין: "במעמד הקדוש הזה, אנו זוכרים ומתפללים על אחים ואחיות שלנו השבויים עדיין בעזה רחמנא ליצלן. אחים ואחיות שלנו שאינם יכולים לגור בבתיהם בגלל הפגזות האויב. אחים ואחיות שלנו שסועדים את פצועיהם וקוברים את מתיהם. יחד עם זה, אנו מודים לקדוש ברוך הוא על כך שבשבוע שעבר עמדנו בפני התקפת טילים שהעולם לא ראה כמוה – ובחסדי השם כמעט איש לא נפגע. הקדוש ברוך הוא עשה עימנו ניסים 'כימי צאתך מארץ מצרים' בזמן הזה. חובתנו בשעה זו לומר תודה לבורא עולם, ונבקש מהקדוש ברוך הוא שיסיר מאיתנו חרון אפו".

המשתתפים הגיעו לאתר הקדוש כדי להתפלל ולהתברך פעמיים – בתפילות שחרית ומוסף – מפי הכהנים, צאצאי שבט לוי, בברכה המשולשת: "יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ. יָאֵר ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּךָּ. יִשָּׂא ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלוֹם".

הברכה ההמונית בכותל המערבי נוסדה בזמן מלחמת ההתשה (בשנת 1970), ונערכת כבר יותר מ-50 שנה – בחול המועד סוכות ובחול המועד פסח. מי שחידש את המנהג הוא יהודי ירושלמי בשם רבי מנחם מנדל גפנר. באחת מתפילותיו בכותל, נזכר גפנר במדרש המתאר את סגולתה וברכתה של ברכת הכהנים, גם בזמן שבית המקדש חרב – והחליט להחזיר עטרה ליושנה. את תפילת שחרית הבוקר בכותל הוביל בנו, הרב מרדכי גפנר.

במהלך חול המועד פסח אתרי מנהרות הכותל המערבי פתוחים לקהל, ובהם המיצג האור-קולי החדש "שער השמיים", העוסק בהיסטוריה העשירה של הכותל.

2024-04-25T05:33:28Z dg43tfdfdgfd