הלימודים בבתי הספר העל יסודיים יושבתו הבוקר לשעתיים

במסגרת המשבר במו"מ עם משרד האוצר יקיים מחר ארגון המורים שביתת אזהרה בבתי הספר העל יסודיים. הלימודים בתיכונים יושבתו בבוקר, ויחודשו בשעה 10:00

הלימודים בבתי הספר התיכונים יושבתו הבוקר (חמישי) למשך שעתיים, ויחודשו בשעה 10:00 בבוקר. 

ארגון המורים יקיים היום שביתת אזהרה, על רקע המשבר במו"מ על הסכם השכר. יו"ר הארגון, רן ארז, מאשים את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בהפקרת החינוך, התלמידים והמורים.

ערב פתיחת שנת הלימודים, לאחר מאבק ממושך ואיומים להשבית את הלימודים, הכריזו משרדי האוצר והחינוך, וארגון המורים, על הסכמות עקרוניות - בהן תוספת של 2,400 שקלים לשכר המורים. בחודשים הבאים התקיימו דיונים להשלמת גיבוש ההסכם, אך לטענת ארגון המורים האוצר חזר בו מהסכמות שהתקבלו - ותובע לכלול בהסכם אפשרות להעסקת מורים ומנהלים בחוזיים אישיים, בלי שזכויותיהם יעוגנו בהסכם הקיבוצי, במטרה להפריט את מערכת החינוך.

בארגון המורים מציינים כי המורים עובדים מזה שנתיים ללא הסכם שכר, וכי בהסכם ערב פתיחת שנת הלימודים התחייב משרד האוצר שניסוח ההסכם לחתימה יושלם עד 1 בדצמבר - אך בהמשך חזר בו. ארגון המורים חידש את המאבק לפני כחודשיים והחריף את הצעדים בהדרגה, במסגרתם לא מתבצעות פעילויות מחוץ לבתי הספר, כולל טיולים ופעילויות אחרות, לא מתקיימים טקסים ומסיבות ולא יועברו ציונים. 

"ארגון המורים לא יאפשר את הפרטת מערכת החינוך הפיכת המורים לעובדי קבלן", אמר ארז. לדבריו, האוצר דורש שהארגון יסכים לפגוע בביטחון התעסוקתי והכלכלי של המורים והמנהלים, תוך פגיעה גם בעבודה המאורגנת, קיצור הליך הפיטורין וחלוקת תפקידים למקורבי מנהלים. 

בעקבות הכרזת העיצומים הנחה הממונה על השכר בחודש שעבר לנכות ממשכורת המורים לחודש מאי 2,400 שקלים, שניתנו להם כמקדמה במסגרת ההסכמות שהגיעו אליהם לקראת החתימה על הסכם השכר. בדיון שהתקיים ימים אחדים לפני היציאה לחופשת הפסח בוועדה לביקורת המדינה  בכנסת נטען כי האוצר "נוקט בסחטנות כלפי המורים". באותו דיון הצהיר אוהד אלקבץ, סגן הממונה על השכר באוצר, כי חוזרים אישיים ישפרו את מערכת החינוך.

 "המלחמה שלנו היא לטובת המערכת. החוזים האישיים אלו כלים שישפרו את המערכת, ויביאו מורים שכיום לא ניתן לקלוט במערכת", אמר אלקבץ. "הכלי הזה הוא כלי בכל ארגוני העובדים ואין לו כל עניין לפרק את העבודה המאורגנת, כמו שזה לא פגע בשום מקום בעבודה המאורגנת. גם ההסכם עם הסתדרות המורים אפשר העסקה בחוזים אישיים, שיוכל להעסיק אנשים בתצורות שונות, ולכן אין כל קשר להיבטים של פיטורים", הוא הוסיף.

2024-05-01T19:40:13Z dg43tfdfdgfd