הלילה במלון שהוביל לכתב אישום היסטורי: כוכבת הפורנו וטראמפ נפגשו בבית המשפט

סטורמי דניאלס הגיעה לבית המשפט וסיפרה על דמי השתיקה שקיבלה מטראמפ בבחירות 2016, כדי שלא תחשוף את הקשר האינטימי ביניהם. מול עיניו של הנשיא לשעבר תיארה דניאלס את המפגש בסוויטה, את הלילה שבילו יחד ואת ההחלטה לקבל את הכסף מעורך דינו של טראמפ. "זה בולשיט", סינן הנאשם בבית המשפט

כוכבת הפורנו סטורמי דניאלס הגיעה היום (שלישי) לבית המשפט במנהטן, כדי להעיד במשפטו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. במשפט, שהחל בחודש שעבר, נאשם טראמפ בתשלום דמי שתיקה בסך 130 אלף דולר לדניאלס – כדי שלא תתראיין במהלך קמפיין הבחירות שלו ב-2016, ותספר על היחסים האינטימיים שהיו ביניהם עשור קודם לכן. מדובר במשפט הפלילי הראשון אי פעם שנערך בארה"ב לנשיא לשעבר. 

דניאלס סיפרה בעדותה שהיא הכירה את טראמפ בטורניר גולף בשנת 2006, כשהייתה בת 27. אחד מאנשי האבטחה של טראמפ פנה אליה, ואמר לה שטראמפ רוצה לאכול איתה ארוחת ערב. תחילה היא סירבה, אך בהמשך חזרה בה לאחר שיחה עם היחצ"ן שלה. באותה תקופה הגיש טראמפ את תוכנית הטלוויזיה "המתמחה" שזכתה להצלחה. 

דניאלס הגיעה לסוויטה בבית מלון בנבאדה שבו שהה טראמפ, ואמרה בעדותה שהאמינה שמשם ימשיכו השניים לארוחת ערב במסעדה. לדבריה, טראמפ פתח את הדלת כשהוא לבוש "בפיג'מה ממשי או סאטן". דניאלס סיפרה שצחקה על הפיג'מה ואמרה לו: "יו הפנר יודע שגנבת לו את הפיג'מה?". 

בעדותה אמרה דניאלס שטראמפ החליף בגדים, והחל לשוחח איתה על סרטי פורנו. לאחר מכן היא הלכה לשירותים, וכשחזרה טראמפ חיכה לה על המיטה בתחתונים וחולצה קצרה. "זה הבהיל אותי, הכוונה הייתה ברורה", הוסיפה בעדותה, שבה השתדלה שלא ליצור קשר עם הנאשם. 

דניאלס אמרה שהיא לא צרכה אלכוהול או סמים בסוויטה של טראמפ, ושלא הרגישה מאוימת, אך הוא "היה גדול יותר וחסם את הדרך" החוצה. בהמשך השניים קיימו יחסי מין, ודניאלס טענה שטראמפ אמר לה להכות אותו, והיא נענתה בחיוב. "זה בולשיט", סינן טראמפ בבית המשפט. 

דניאלס התעוררה עירומה לצד טראמפ, והרגישה בושה. "התביישתי שלא הפסקתי את זה ושלא סירבתי. סיפרתי על זה למעט מאוד אנשים. הידיים שלי רעדו כל כך חזק שהתקשיתי להתלבש". 

טראמפ, שב-2006 כבר היה נשוי למלניה, מכחיש שהוא שכב עם דניאלס. לפי דניאלס, לאחר הביקור בסוויטה טראמפ לא ביקש ממנה לשמור בסוד על האירוע, ולא הביע חשש כלשהו שמלניה תגלה על הקשר ביניהם. בעדותה סיפרה דניאלס על פגישה נוספת עם טראמפ, בקיץ 2007 בלוס אנג'לס. טראמפ היה מעוניין בקשר מיני נוסף, אך היא סירבה. לאחר מכן היא הפסיקה לענות לשיחות טלפון מטראמפ, אחרי שאמר לה שהוא לא יצליח לשלב אותה בתוכנית הטלוויזיה שלו. 

לפי דניאלס, ב-2011 ניגש אליה גבר בחניון בלאס וגאס והזהיר אותה שלא לחשוף את הקשר עם טראמפ. במהלך קמפיין הבחירות ב-2016, כשנשים האשימו את טראמפ בהטרדות מיניות, דניאלס רצתה לחשוף את סיפורה. "המוטיבציה שלי לא הייתה כסף, אלא להוציא את הסיפור החוצה", טענה. לגרסתה, לאחר מכן הבינה שטראמפ ועורך דינו דאז, מייקל כהן, מעוניינים לשלם לה כדי שהסיפור לא ייחשף - והיא החליטה לשנות את דעתה. 

דניאלס קיבלה כאמור 130 אלף דולר מכהן, ואמרה שהיא לא ניהלה משא ומתן על גובה דמי השתיקה. "לא היה אכפת לי מהסכום, המצב הכלכלי שלי היה טוב מאי פעם", אמרה בבית המשפט. לדבריה, באותה תקופה המניע המרכזי שלה היה שהסיפור יישאר חסוי – ובן זוגה לא יגלה על היחסים האינטימיים שלה ושל טראמפ. "בעיקרון היינו צריכים להעמיד פנים שאנחנו לא מכירים זה את זו", אמרה על הסכם דמי השתיקה בינה לנשיא לשעבר. 

דניאלס אמרה שחלק מההסכם אוסר עליה להיות בקשר כלשהו עם טראמפ, שבבחירות 2016 ניצח והפך לנשיא - וכעת מתמודד עם שורת כתבי אישום, לקראת המרוץ מול ג'ו ביידן בנובמבר. 

כהן העביר לדניאלס את תשלום דמי השתיקה, טראמפ החזיר לו את הסכום והארגון של טראמפ רשם את ההחזרים הללו כהוצאות משפטיות – מה שלטענת התובע המחוזי במנהטן הוא פשע פלילי שעובר על חוקי הבחירות וחוקי המס. האישום כולל 34 סעפים, בהם זיוף מסמכים, כוונה לבצע פשע, עבירות מס והפרת חוקי קמפיין בחירות. 

העונש המצטבר עליהן הוא ארבע עד 20 שנות מאסר, אך מכיוון שאם טראמפ יורשע תהיה זו הרשעתו הפלילית הראשונה, ייתכן שייגזר עליו מאסר על תנאי. 

בעדות היום בבית המשפט, שנמשכה כמה שעות, סיפרה דניאלס למושבעים כיצד חייה הפכו ל"כאוס" ב-2018, כשלציבור הרחב נודע על הקשר שלה עם טראמפ. בעקבות עדותה עורך דינו של טראמפ דרש לבטל את המשפט – וטען כי עדותה המפורטת כוללת פרטים שאינם רלוונטיים לכתב האישום, ועלולים "להסית" את המושבעים נגד טראמפ. השופט דחה את הבקשה. 

2024-05-07T18:53:05Z dg43tfdfdgfd