הותר לפרסום: שני לוחמי מילואים נהרגו מפגיעת כטב"ם הנפץ ליד מטולה

דן קמחג'י, בן 31 מכפר האורנים, ונחמן נתן הרץ, בן 31 מאלעזר, נהרגו מפגיעת הכטב"ם ששיגר חיזבאללה אתמול לאזור מטולה. מלבדם, חייל נוסף נפצע קל

שני לוחמי צה"ל - רס"ר במיל' דן קמחג'י, בן 31 מכפר האורנים, ורס"ר במיל' נחמן נתן הרץ בן 31 מאלעזר - נהרגו אתמול (שני) מפיצוץ כטב"ם נפץ של חיזבאללה, שפגע באזור מטולה. 

שני לוחמי המילואים שנהרגו שירתו בגדוד סיור 6551, בעוצבת חצי האש (551). מלבדם, חייל נוסף נפצע באורח קל.  מתחילת המלחמה נפלו 612 חללי צה"ל.

נחמן הרץ עלה ארצה לפני כמה שנים עם רעייתו ג'ואנה שושנה. לבני הזוג שתי בנות קטנות, אביגיל וטליה. נחמן אף הותיר אחריו ארבעה אחים ואחיות. הוא החלל הרביעי של היישוב אלעזר שבמועצת גוש עציון מתחילת המלחמה. הלווייתו תתקיים היום ב-12:00, בבית העלמין הצבאי בהר הרצל שבירושלים. 

חברו של הרץ, יהונתן תמים שמשרת כעת כרצועת עזה, סיפר ל-ynet עליו: "הכרנו בצבא בגדוד 101, אנחנו חברים קרובים. נחמן היה אבא מסור ואיש משפחה שמאוד אהב את אשתו ואת שתי בנותיו. ההודעה האחרונה ממנו הייתה לפני כשלושה שבועות, לא היה לנו כל כך זמן לדבר לפני פסח. ישבנו לעל האש אצלו בבית, היינו תמיד מטיילים לים המלח והיינו עובדים יחד. 

"ההודעה על מותו תפסה אותי באמצע עמדה בעזה. חבר שלח לי הודעה שנחמן נפטר. בהתחלה לא הבנתי בכלל שמדובר בו, אני לא מעכל את זה. קשה מאוד, זה לא נתפס עד עכשיו. זה אובדן של חבר וזיכרונות. אני לא מאמין איך זה יכול להיות, זה די שוק. הוא היה אדם זהב, כל מי שהכיר אותו ידע את זה. תמיד עם חיוך גדול על הפנים. נחמן היה איש של אמת. היו לו הרבה חלומות והיה לו חשוב ליישב את הארץ. היה לו מאוד חשוב לתרום ולהתגייס למילואים, זה היה בשבילו שליחות של ממש. אובדן גדול שבלתי נתפס". 

ירון רוזנטל, ראש מעוצת גוש עציון: "אנו מחבקים בשעה קשה זו את משפחת הרץ ואת תושבי אלעזר. זכינו שנחמן יהיה חלק מקהילת גוש עציון ולמדנו ממנו אהבה לארץ ישראל ומחויבות לארץ ישראל".

דן קמחג'י שירת תקופה ארוכה במילואים. הוא הותיר אחריו הורים, גילה ואריאל, ואת אחיו ליאור, אבי, נוגה ואוהד. הלווייתו תתקיים היום בשעה 17:30 בבית העלמין במודיעין.

לפי צה"ל, הכטב"ם התפוצץ במרחב בו שהה הכוח הצבאי בסמוך למטולה, אחרי ניסיון יירוט שנכשל. במקום התפתחו חילופי אש כבדים, כלי טיס ומסוקים הוזנקו לאזור וצה"ל תקף בתגובה את מקורות הירי.

התקרית הקטלנית הזו אירעה לאחר יום קרב בצפון שכלל כ-100 שיגורים לעבר הגליל ועשרות פגיעות. הירי באזור נמשך גם אתמול בבוקר, ומטח כבד שוגר לעבר דרום רמת הגולן והגליל העליון, שכלל כ-30 שיגורים. 

מדובר צה"ל נמסר לאחר חילופי האש הכבדים כי "מטוסי קרב תקפו כ-15 מבנים צבאיים ותשתיות טרור שמוקמו במחנה צבאי המשויך לכוח רדואן בארגון הטרור חיזבאללה במרחב ערב אל-לויזה שבדרום לבנון. בהמשך להתרעות שהופעלו בצפון הארץ מחשש לחדירת כלי טיס עוין, זוהה כטב"ם נפץ שחצה משטח לבנון למרחב מטולה".

2024-05-07T03:30:26Z dg43tfdfdgfd