הותר לפרסום: 3 לוחמי צה"ל נהרגו במטח מרפיח לכרם שלום

סמ"ר ראובן מרק מורדכי אסולין (19) מרעננה, סמ"ר עידו טסטה (19) מירושלים וסמ"ר טל שביט (21) מכפר גלעדי נהרגו במטח שנורה מרפיח שמעבר לגדר: "הלב נשבר". 3 לוחמים נפצעו קשה, ובנוסף פונו 9 פצועים באורח בינוני וקל. הכוחות אבטחו את הטנקים שמיועדים לרפיח, בצה"ל מתחקרים את התוצאות העגומות

דובר צה"ל התיר אמש (ראשון) לפרסום כי סמ"ר ראובן מרק מורדכי אסולין (19) מרעננה, סמ"ר עידו טסטה (19) מירושלים וסמ"ר טל שביט (21) מכפר גלעדי נהרגו אתמול בצהריים במטח הכבד מרפיח לכרם שלום. אסולין וטסטה היו לוחמים בגדוד שקד של גבעתי, ושביט היה לוחם בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל. בנוסף, בתקרית נפצעו באורח קשה שני לוחמים בגדוד 931 ולוחם בגדוד שקד, ותשעה לוחמים נפצעו באורח בינוני וקל.

חייבים לפרק את צבא חמאס ברפיח / רון בן ישי

המטח מרפיח כלל 14 רקטות ופצצות מרגמה שנורו ממשגרים תת-קרקעיים, כ-350 מטרים סמוך למחסות אזרחיות ברפיח. הנפגעים פונו משתי זירות - עמדת אבטחה ליד מחנה אמיתי, ובמרחב פתוח ליד אוהל או מיגונית. אחת הנפילות פגעה בעמוד חשמל בבסיס אמיתי, רקטה נוספת פגעה בבית ריק בקיבוץ כרם שלום ואחרת במבנה במוצב סופה הסמוך.

הכוחות שנפגעו שייכים לכוחות האבטחה במרחב, שהוצבו שם על מנת לשמור על ציוד וטנקים של גדודים שנערכים לכניסה לרפיח - שנמצאת מעבר לגדר. בשבועות האחרונים נפרסו באזור עשרות רבות של טנקים ונגמ"שים כחלק מההיערכות לפעולה הקרקעית. לצה"ל הייתה התרעה כללית על הירי בשל המיקום החשוף שבו הוצבו הלוחמים, ולכן בשטח מוקמו מיגוניות וצומצמו הכוחות. 

בצבא מתחקרים כעת כיצד למרות שהופעלה אזעקה, וחרף היערכות הכוחות, האירוע הסתיים בתוצאה הזו. נציין כי לא היו יירוטים במטח. בסוף השבוע, נציין, היה ירי נוסף לעבר כרם שלום עם פצוע קל.

בצבא כאמור העריכו מבעוד מועד כי בשל כינוס הכוחות סמוך לגדר לקראת אפשרות של כניסה לרפיח, ומול תצפיות חמאס, בארגון הטרור ינסו לתקוף הכוחות - ולכן ההתנהלות מתוחקרת. הפצועים בתקרית פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

האזעקה נשמעה אתמול בשעה 13:31 כתוצאה ממטח הרקטות, ולאחר מכן נורו גם פצמ"רים לאזור. טנקים הגיבו באש לעבר יעדים בשטח הרצועה לצורך בידוד המרחב. בנוסף, מיד לאחר המטח, מעבר כרם שלום נסגר למעבר משאיות.

דובר צה"ל עדכן בהמשך כי מטוסי קרב, בהובלת אוגדת עזה, תקפו את המשגר שביצע את השיגורים לעבר כרם שלום.  בנוסף, כך נמסר, מטוסי קרב תקפו מבנה צבאי במרחב השיגור.

"הלב נשבר"

דנה, בת דודה של ראובן מרק מורדכי אסולין , סיפרה בבכי: "ראובן היה ציוני. הוא עלה מצרפת. הוא ממש רצה לשרת בקרבי. הוא היה ילד מדהים, ילד טוב. רצה כל הזמן לעשות אווירה טובה, שמח, מחייך. כל המשפחה עלתה בשנת 2014 מצרפת מתוך ציונות". הוא הותיר אחריו הורים, אחות ושני אחים. "הוא שמר כל הזמן על אחיו הקטן. הם היו דומים. הוא היה אח מדהים".

עיריית רעננה ספדה לבן העיר אסולין: "העיר רעננה משתתפת בכאבה של המשפחה שעלתה ארצה מצרפת לעיר לפני עשר שנים". חיים ברוידא, ראש העיר רעננה, אמר: "קהילת רעננה שבורה וכואבת על נפילתו בקרב של בן העיר, בוגר תיכון אוסטרובסקי. בימים קשים אלו, כולנו מחבקים את משפחתו של ראובן ז"ל, וכואבים את כאבה".

שמעון, שכנם של משפחת טסטה, ספד לבנם עידו: "זו משפחה שמכבדת ואוהבת את כולם. אבא של עידו קיבל את הבשורה ומיד אמר שהוא צריך להיות חזק כי זה מה שהוא לימד את הבן שלו. השאיפה שלו זה לראות קדימה ולהתקדם. אלו היו המילים הראשונות שלו כשהוא קיבל את הבשורה".

בגימנסיה העברית ספדו לסמ"ר טסטה, בוגר בית הספר: "קהילת הגימנסיה העברית אבלה על נפילתו של סמל עידו טסטה ז״ל שהיה לוחם בגבעתי ונפל בכרם שלום. אנו משתתפים באבלה הכבד של המשפחה. עידו היה בוגר מחזור ק"ב. יהי זכרו ברוך".

בקיבוץ כפר גלעדי ספדו לבן היישוב סמ"ר טל שביט: "טל, בנם של איילת ורן שביט, אח לעופרי ורותם ונכדם של אורי ונטע מר-חיים. כמה היו גאים בו. כמה דאגו לו בשבעת חודשי הלחימה שלו בעזה. נשבר הלב. יהי זכרו ברוך".

מאות מתושבי הקיבוץ המפונה שבגבול לבנון ילוו היום למנוחות את שביט. בשל איום הירי מלבנון, הלווייתו תתקיים במעמד קומץ מלווים מבני משפחתו הקרובים ביותר ותחת כוחות אבטחה רבים, במאמצים למנוע ניסיון של חיזבאללה לשבש גם את הפרידה מיקירם. ההספדים צפויים להתקיים בגינוסר, ובני משפחתו ישבו שבעה במושב שדמות דבורה, אליו פונו אימו אילת ואחיו הצעיר רותם, תלמיד כיתה יב'. טרם פורסם מועד הלוויתו.

אביו של טל ז"ל הוא רן, מפקד כיתת הכוננות שנשאר להגן על הקיבוץ המפונה וקיבל אמש את הבשורה כשהיה במשמרתו בקיבוץ. טל הותיר אחריו גם אח תאום, עופרי שמשרת בפיקוד הצפון. "כמה שרן אביו התגאה בו וכמה שכולנו אהבנו אותו וכולם התחברו אל הילד שהיה מלא בקסם ובחן", סיפרה לירון לוסטיג, חברת המשפחה ויו"ר צוות החירום בכפר גלעדי. 

טל היה חבר קבוצת "רימון", והיה אהוד מאוד על חבריו ועל הילדים שאותם הדריך בקיבוץ. "הוא היה אח טוב וחבר טוב ותמיד היה אפשר לראות אותו עם החיוך על פניו, חיוך שובה לב שמסתיר חזות של אדם שאוהב לטייל, לבלות ולעשות המון צחוקים", תיארה לוסטיג. טל למד בבית הספר היסודי "עלי גבעה" בכפר גלעדי ובתיכון למד ב"עמק החולה" שבקיבוץ. הוא היה נכדם של פרופסור אורי ונטע מר-חיים.

גלנט: "נפעל בעוצמה ברפיח בקרוב מאוד"

שר הביטחון יואב גלנט קיים אתמול סיור במרחב המסדרון במרכז רצועת עזה והערכת מצב לצד מפקד אוגדה 99 תא"ל ברק חירם, ואמר ללוחמים: "אנחנו מזהים סימנים מדאיגים שהחמאס למעשה לא מתכוון ללכת לשום מתווה הסכמי איתנו. המשמעות של זה -  פעולה ברפיח ובכל רצועת עזה בזמן הקרוב ביותר".

בנוסף אמר גלנט: "יש לנו מטרות מובהקות למלחמה הזאת, אנחנו מחויבים לחיסול החמאס ולשחרור החטופים. אנחנו נתנו פרק זמן ורצינו להגיע למצב שבו שאנחנו נממש כמה שיותר מהר את שחרור החטופים, עם השהיה מסוימת בפעולה המבצעית, מפני שהחטופים נמצאים במצב קשה ואנחנו צריכים לעשות כל מאמץ על מנת לשחרר אותם".

2024-05-05T19:30:46Z dg43tfdfdgfd