הוארך מעצר השוטר החשוד ברצח: "אם זה היה הפוך - הוא היה מחבל"

השוטר החשוד ברצח יעקב טוחי יישאר במעצר בעוד החקירה נמשכת. משפחתו עזבה את העיר מחשש לביטחונה, ובני משפחת טוחי צעקו לעברו: "רוצח, מחבל"

בית המשפט השלום בתל אביב האריך את מעצרו של השוטר החשוד ברצח תושב יפו יעקב טוחי בשישה ימים לאחר שהגיעו להסכמות בין הצדדים. מדובר בהארכת מעצר שלישית בפרשה. השוטר, שלא היה בתפקיד בעת התקרית, חשוד ברצח טוחי בעקבות ויכוח על חניה ושימוש בדרך. לאחר התקרית ומחשש לביטחונה, עזבה משפחת השוטר את יפו

סנגורה של המשפחה, חאלד סולאחי אמר במהלך הדיון: "המשפחה עוברת תקופה קשה מאוד, מורטת עצבים ונמצאת במתח יומיומי. הרצח הזה רצח את אחיותיו, משפחתו וקהילת יפו כולה. אנחנו בקשר עם היחידה החוקרת ואנחנו מודעים לזה שהיא עושה הכל אבל אנחנו מבקשים שעד סיום הארכת המעצר יוגש נגד החשוד כתב אישום על רצח בנסיבות מחמירות. אנחנו סבורים שיש בתשתית הראייתית בתיק מספיק לכך". 

בדיון ישבו בני משפחתו וחבריו של הקורבן שהחלו לצעוק: "רוצח, ומחבל". בהמשך התפתח עימות קולני בינם לבין נציגי המשטרה ואבטחת בית המשפט במקום עד שלבסוף הוצאו מאולם בית המשפט. 

בסיום הדיון, אמר ג'לאל טוחי, תושב יפו ובן דודו של הנרצח: "הארכת המעצר לא מובנת, יש כבר את כל הראיות לרצח המזעזע הזה ואפשר להגיש כתב אישום. אפשר להוכיח שמדובר ברוצח אכזר, מחבל, שצריך לשים מאחורי סורג ובריח. אם המקרה היה הפוך הוא היה מחבל. אנחנו דורשים שיוגש כתב אישום על רצח בנסיבות מחמירות".

האווירה הקשה בעקבות הרצח באה לידי ביטוי מיד לאחר מותו של טוחי, שעבד בשגרירות ארה"ב והתנדב ב"איחוד הצלה" ובמד"א, כאשר פרצו עימותים בזירה בין תושבים לכוחות המשטרה. השוטר היורה הוא ערבי-נוצרי, בעוד טוחי נמנה עם העדה המוסלמית. "מדובר באירוע נקודתי של שוטר שביצע את המעשה הנפשע הזה, אך זה לא קשור לעניין של נוצרים/מוסלמים, זאת העמדה הרווחת בקהילה שלנו", אמר איש דת מהקהילה הנוצרית ביפו. 

2024-04-25T09:24:35Z dg43tfdfdgfd