האחים נעלמו בחופשת גלישה במקסיקו - ונמצאו מתים בקרקעית באר

בבאחה קליפורניה נמצאו גופותיהם של האחים האוסטרלים ג'ייק וקלום רובינסון וחברם האמריקני ג'ק קרטר רוד, שנעלמו לפני 8 ימים ליד צוק מבודד המשקיף על האוקיינוס. אוהליהם נמצאו נטושים על החוף, רכבם אותר שרוף. 3 חשודים נעצרו, אחרי שאחת מהם הפעילה את הטלפון של אחד הנרצחים. ה-FBI מעורב בחקירה

הרשויות במקסיקו מעריכות כי שלוש הגופות שנמצאו בסוף השבוע בקרקעית באר במדינת המחוז באחה קליפורניה הן של שני האחים האוסטרלים ג'ייק וקלום רובינסון ושל חברם האמריקני ג'ק קרטר רוד, שהגיעו לחופשת גלישה ונעלמו שישה ימים לפני כן. יחד עם השלושה, שלפי החשד נרצחו, נמצאה בתוך הבאר גופתו של אדם נוסף, שהיה מוטל מת שם זמן רב לפני כן וזהותו עדיין בגדר תעלומה.

אף שעדיין אין אישור רשמי לכך ששלוש הגופות האמורות הן של התיירים הנעדרים, משום שהרשויות ממתינות לתוצאות הבדיקה הפורנזית, ממצאים שונים שגילו החוקרים הובילו להערכה הוודאית-למעשה שמדובר בהם. האדם הרביעי, שכנראה היה מוטל בבאר במשך כמה שבועות, אינו קשור אליהם.

הקשר עם האחים רובינסון וחברם רוד אבד ביום שבת לפני שמונה ימים: השלושה היו אמורים אז להגיע לדירה ששכרו ב-Airbnb, אבל לא התייצבו. אחרי שחלף זמן נוסף החלו הוריהם של האחים רובינסון לדאוג, משום שלשניים לא אופייני שלא ליצור קשר במשך כמה ימים. ביום רביעי האחרון פרסמה אמם, דברה רובינסון, פוסט בפייסבוק, שבו ביקשה עזרה בחיפושים אחריהם. היא סיפרה כי קלום סובל מסוכרת, וזקוק לטיפול.

החיפושים אחר שלושת הנעדרים העסיקו את כלי התקשורת במקסיקו, ארה"ב ואוסטרליה, ובסוף השבוע הגיעו החדשות האיומות: גופותיהם של השלושה נמצאו בקרקעית באר, השוכנת על צוק שמשקיף על האוקיינוס באתר הקמפינג פונטה סן חוסה, אזור מבודד ופופולרי למדי בקרב גולשים בבאחה קליפורניה. בשל עומקה הרב של הבאר, יותר מ-15 מטרים, נדרשו לכוחות החילוץ 20 שעות כדי להוציא ממנה את הגופות.

הגופות נמצאו יממה אחרי שבחוף הים הסמוך אותרו האוהלים שהקימו השלושה, והרכב ששימש אותם נמצא שרוף. בהמשך הודיעה המשטרה כי עצרה שני גברים ואישה החשודים בפרשה: חסוס חררדו גרסייה קוטה, זוגתו ג'יסל ואחיו כריסטיאן אלחנדרו. מעצרם התאפשר אחרי שג'יסל הפעילה את הטלפון של אחד משני האחים רובינסון, ואותות ממנו הובילו את המשטרה למקום הימצאם. ברשות כל החשודים נמצאו גם סמים.

כיוון החקירה המרכזי לפי שעה הוא שוד שהסתבך: ככל הנראה שלושת המקסיקנים ניסו לשדוד את הגולשים ולחטוף מהם את רכבם, ומשאחד הקורבנות ניסה להתנגד – הם רצחו אותם וגנבו את הרכב וחלק מחפצי הערך שלהם. כמה חלקים של כלי הרכב נמצאו בהמשך ברכבו של אחד החשודים. משטרת מקסיקו הודיעה כי בחקירה היא משתפת פעולה עם ה-FBI והקונסוליה האוסטרלית.

לפי כלי התקשורת בארה"ב, קלום רובינסון התגורר בשנים האחרונות בסן דייגו, שם הוא היה שחקן לקרוס. בשל מוצאו כונה על-ידי חבריו לענף "הקואלה הגדולה". אחיו ג'ייק הגיע לבקר אותו לפני שבועיים, ויחד עם החבר ג'ק הם נסעו ברכב עם לוחית רישוי אמריקנית לחופשה במקסיקו.

ביום שישי, זמן לא רב לפני מציאת הגופות, פרסמו דברה רובינסון ואביהם של האחים, מרטין, הודעה נוספת, שבה מסרו כי הם טסים למקסיקו כדי להיות קרובים ככל האפשר למקום שבו נראו בניהם בפעם האחרונה: "קלום וג'ייק הם שני בני אנוש יפהפיים. אנחנו אוהבים אותם כל כך, וזה שובר את לבנו. הנחמה היחידה שלנו כרגע היא שהם היו יחד ועשו את מה שהם אהבו כל כך".

אתרי הנופש של באחה קליפורניה פופולריים מאוד בקרב תיירים אמריקנים בשל קרבתם לגבול עם ארה"ב. אף שבאזור יש פעילות ערה של קרטלי סמים, בדרך כלל תיירים זרים אינם נפגעים מהם. מאז שנת 2006, אז הכריזה ממשלת מקסיקו מלחמה בארגוני הפשע תוך שימוש ביחידות של הצבא, נהרגו באלימות הקשורה לארגונים אלה כ-450 אלף בני אדם ויותר מ-100 אלף נעלמו.

2024-05-05T11:19:39Z dg43tfdfdgfd