דיווחים: עשרות אזרחים ואנשי צבא נהרגו בתקיפות ישראליות בצפון סוריה

דיווחים: עשרות אזרחים ואנשי צבא נהרגו בתקיפות ישראליות בצפון סוריה

המרכז הסורי לזכויות אדם דיווח כי ישראל תקפה מחסן נשק של חיזבאללה ומתחם ביטחוני של הצבא הסורי באזור נמל התעופה של חלב. לפי הדיווח, 44 בני אדם נהרגו, בהם 36 חיילים סורים ושבעה אנשי חיזבאללה. לפי המרכז, זהו מניין ההרוגים הגדול ביותר אי-פעם לכוחות משטר אסד כתוצאה מתקיפה ישראלית בודדת

March 29th, 08AM March 29th, 19PM

עשרות אזרחים ואנשי צבא נהרגו הלילה (שישי) בתקיפות ישראליות באזור העיר חלב שבצפון סוריה — כך אמרו שני מקורות ביטחוניים לסוכנות הידיעות רויטרס. לפי המרכז הסורי לזכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה במדינה, ישראל תקפה מחסן נשק של חיזבאללה ומתחם ביטחוני של הצבא הסורי באזור נמל התעופה של חלב, ובתקיפה נהרגו 44 בני אדם: 36 הם חיילים סורים, שבעה הם אנשי חיזבאללה והרוג נוסף הוא סורי המשתייך למיליציה איראנית.

עוד נמסר מהמרכז כי מניין ההרוגים בתקיפה מקרב כוחות משטר אסד הוא הגבוה ביותר אי-פעם בתקיפה ישראלית בודדת בשטח סוריה, וכי מלבד ההרוגים נפצעו בה עשרות בני אדם, חלקם באורח קשה. משרד ההגנה של סוריה ייחס את התקיפות לישראל ול"ארגוני טרור" נוספים — שנטען שתקפו את חלב באמצעות מל"טים. לפי הודעת משרד ההגנה הסורי, התקיפה אירעה בסביבות השעה 1:45 בלילה, אך לא נמסרה כמות ההרוגים המדויקת.

בנוסף, המרכז הסורי דיווח כי קצין בכיר בצבא הסורי, המקורב לחיזבאללה, נהרג הבוקר מפיצוץ מטען ברכבו בפרבר של דמשק. על פי הדיווח, ההרוג הוא מהנדס ומומחה למטענים ולחומר נפץ, שאחראי על תיאום פעילות עם חיזבאללה ועם מיליציות פרו־איראניות. בה בעת, כלי תקשורת בלבנון דיווחו כי אדם נהרג בתקיפת רכב על ידי כטב"ם ישראלי בעיירה באזוריה שליד העיר צור שבדרום המדינה, והערוץ הסעודי אל־חדת דיווח כי ההרוג הוא פעיל חיזבאללה.

אתמול בערב דווח בתקשורת הממלכתית בסוריה כי ישראל תקפה מבנה בפרבר של דמשק, וכי בתקיפה נפצעו שני אזרחים ונגרם נזק לרכוש. גורמי אופוזיציה במדינה מסרו כי התקיפה כוונה נגד מוקדי מיליציות איראניות באזור שכונת א־סיידה זינב דרומית לדמשק.

בלילה שבין שלישי לרביעי תקפה ישראל מטרות של אגף המבצעים המיוחדים של משמרות המהפכה בדיר א־זור שבמזרח סוריה — כך אמרו מקורות ישראלים. לדבריהם, התקיפה בוצעה בעקבות מידע על הברחה מתוכננת של אמצעי לחימה מאיראן לסוריה, ונהרגו בה פעילים איראנים משמעותיים. לפי המרכז הסורי לזכויות אדם, בתקיפה נהרג יועץ במשמרות המהפכה, בהרוז ואחידי, יחד עם 12 בני אדם נוספים שרובם אנשי מיליציות המזוהים עם איראן. במרכז אמרו גם כי זמן קצר לפני התקיפה נחת מטוס איראני באזור ועליו היו אנשי משמרות המהפכה.

2024-03-29T05:44:01Z dg43tfdfdgfd