גנץ שבר את כף רגלו ברכיבת שטח - ופונה לבית חולים

השר וחבר קבינט המלחמה נפצע במהלך רכיבה על אופני שטח סמוך לקיבוץ יד מרדכי. הוא מטופל בתל השומר, עבר ניתוח בקרסול ומחר צפוי להשתחרר לביתו

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, נפצע הבוקר (שני) ברגלו, במהלך רכיבה על אופני שטח סמוך לקיבוץ יד מרדכי. מטעמו של גנץ נמסר כי בבדיקה רפואית התברר שהוא סובל משבר בכף הרגל. 

בהמשך, לאחר בדיקות שנערכו בבית החולים תל השומר, הוחלט לבצע ניתוח בקרסול של השר גנץ. הניתוח בוצע במהלך שעות אחר הצהריים, ועבר בהצלחה. השר גנץ יישאר הלילה בבית החולים, וצפוי להשתחרר מחר לביתו. בסביבתו אמרו הערב כי גנץ ממשיך לקבל עדכונים ביטחוניים על ההתפתחויות המבצעיות, ובנושא מתווה השבת החטופים.

השר גנץ הודיע על כך שיעבור לקיבוץ שבעוטף עזה לפני כשלושה חודשים, ופנה אז "לתושבי הנגב המערבי ומנהיגיהם הראויים". לדבריו, "צה"ל פרוס כדי להגן עליכם במרחב הגבול. נאפשר לכל תושב וקהילה לבחור מתי לחזור, בהתאם להנחיות משרד הביטחון שאני עומד מאחוריהן כמו כל הדרג המדיני. אנחנו נושאים באחריות. באופן אישי, החלטתי להעביר את מקום מגוריי ליד מרדכי. אני בטוח – שהשכנים יהיו רבים וטובים. ושמהטרגדיה הקשה – נתחזק ונצמח ביחד". 

ניתאי קרן, מזכיר הקיבוץ, סיפר ל-ynet על תהליך הקבלה וההשפעה של המעבר על הקיבוץ ובכלל. "בני גנץ פנה לקיבוץ מזמן. זה לא שהוא מחליט ומגיע במיידי. בדקנו את הנושא מבחינתנו ואין בעיה עם זה שיעבור לגור כתושב. אנחנו כבר מכינים לו את הדירה", אמר. "ההחלטה שלו לעבור לכאן תעשה לו משהו בפנים, הוא יהיה חלק מהקהילה. אין תאריך סגור, אבל ברגע שהבית יהיה מוכן, הוא יחליט מתי הוא מגיע. להכין בית זה בערך חודש".

מזכיר הקיבוץ הבהיר שיו"ר המחנה הממלכתי לא קיבל מסלול מקוצר, וגם הוא, כמו כולם, התקבל לאחר שעבר בוועדה: "מבחינתנו אנחנו מכינים בית להשכרה. קיבוץ יד מרדכי משכיר דירות לתושבים. התושבים הם חלק אינטגרלי מהקהילה. אנחנו מתנהלים עם גנץ כמו כל תושב שמגיע. מקבלים אותו בברכה. לא ויתרנו לו (על ועדת הקבלה). הוא מגיע כתושב, לא כחבר. עדיין".

על השאלה בנוגע להשפעה על החיים בקיבוץ, השיב קרן כי "קיבוץ יד מרדכי מאוד פלורליסטי, מאוד פתוח. יש לנו מגוון אנשים, אנחנו יודעים להכיל שונות ולהכיל כל מיני מערכות. לא אמורה להיות בעיה בנושא. לא עשינו על זה אסיפה. אני חושב שזו רוח גבית מאוד טובה לחברי הקיבוץ. אנחנו חווים בימים האחרונים צורה של נתק בין ראשי הרשויות לראש הממשלה, אבל לפעמים שווה לרדת מלמעלה למטה, רואים את זה בהערכה רבה.

"מבחינתנו זה לא מהלך פוליטי לגופו של עניין. הוא לא מדבר, אלא עושה מעשה ואני חושב שזה משמעותי", הוסיף מזכיר הקיבוץ. "זה מעשה שמציג עמדה מנהיגותית, ואם מעשה כזה יזכה לביטול או לזלזול, אז לאן הולכת המדינה הזאת? לעזאזל".

2024-04-29T10:50:51Z dg43tfdfdgfd