גורם צבאי: בוצעו כל ההכנות למבצע ברפיח, מחכים לאישור הדרג המדיני

גורם ביטחוני ישראלי סיפר היום (רביעי) לסוכנות הידיעות רויטרס כי צה"ל ביצע את כל ההכנות הנדרשות לפעולה ברפיח, מעוז חמאס האחרון ברצועה, ולדבריו הפעולה יכולה להתחיל מייד. עוד אמר הגורם הביטחוני כי צה"ל מחכה לאישור הדרג המדיני.

מוקדם יותר פרסמנו בוואלה כי מספר גדול של יחידות נמצאות בנוהל קרב ומחכות לאישור תוכניות ו"אור ירוק" ממפקד פיקוד הדרום להעלאת רמת המוכנות. בשלב הזה חלק מהכוחות מתחלפים במשימות, חלקם יוצא לריענון, אימונים והעלאת כשירות. "אין לנו ספק שהלחץ הצבאי הגדול ברפיח יביא לשינוי חיובי במו"מ לשחרור חטופים" - מסר לוואלה גורם צבאי בכיר.

בתוך כך, גורמים במערכת הביטחון קוראים להפעיל לחץ מדיני על מצרים להביא לסגירה לאלתר של מעבר רפיח שבשליטת המדינה - חרף הרגישות במהלך. במערכת הביטחון לא פוסלים את האפשרות כי מתקיימות הברחות באמצעות מנהרות תת-קרקעיות מרפיח הפלסטינית לשטח המצרי. לדברי אותם גורמים, במעבר מתבצעות הברחות מסוגים שונים - בהן של אזרחים שמועוברים לסיני - ומשם נמלטים לעולם.

גורמי ביטחון ציינו כי מצרים יודעת שיש פעילי חמאס בכירים במצרים ולא עושה דבר כדי לגרשם בטענה כי מדובר בפעולה שנועדה לשרת את המשא ומתן לשחרור חטופים והיום שאחרי. הגורמים, הוסיפו כי הגיע העת לגרשם או להפעיל עליהם לחץ אגרסיבי כדי לקדם את שחרור החטופים. "מצרים יכולה לעשות הרבה יותר בכל מה שקשור למו"מ", אמר אחד הגורמים.

2024-04-24T13:36:25Z dg43tfdfdgfd