ברפיח חגגו את תשובת חמאס - והופתעו מההפגזות: "למה נכנסו? המלחמה נגמרה"

חגיגות ברצועה אחרי שארגון הטרור הצהיר שהוא מסכים לתנאי הפסקת האש: "נולדנו מחדש". יריות באוויר ברפיח, שעות אחרי הקריאה של צה"ל להתפנות מהעיר: "בוכים מאושר". בהמשך הערב: דיווחים על הפגזות וכניסת טנקים

פלסטינים יצאו הערב (שני) לחגוג ברחובות רפיח, עזה ודיר אל-בלח אחרי הודעת חמאס כי ארגון הטרור מקבל את תנאי הפסקת האש שהציגו קטאר ומצרים, שמתווכות במגעים מול ישראל. 

"אנחנו מודים לצד המצרי, שמחים ומרגישים כאילו נולדנו היום. התעייפנו מאוד", אמרה עזתית שלקחה חלק בחגיגות. כתב סוכנות הידיעות AFP ברפיח דיווח על פלסטינים צוהלים ברחובות העיר שבדרום הרצועה, ועל יריות באוויר לאות שמחה. "אנשים בוכים מאושר", דיווח הכתב. 

זמן קצר אחרי החגיגות דווח על הפגזות ישראליות ברפיח, ועל טנקים של צה"ל שנכנסו למזרח העיר - האזור שממנו פונו ביממה האחרונה המוני פלסטינים. ברשתות החברתיות הביעו פליאה מהדיווחים. "למה בכלל נכנסו? המלחמה נגמרה", שאלו הפלסטינים.

בהודעת חמאס נמסר כי ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור, איסמעיל הנייה, הודיע לראש ממשלת קטאר ולשר המודיעין המצרי על הסכמה לתנאי הפסקת האש. לאחר מכן אמר גורם בחמאס כי "הסכמנו להפסקת אש של שישה שבועות". הודעת חמאס מגיעה שעות אחרי שישראל קראה לרבבות פלסטינים ברפיח להתפנות מהעיר שבדרום הרצועה, לקראת כניסת צה"ל. 

ישראל טרם הגיבה רשמית להצעה, אך גורם ישראלי בכיר אמר כי "מדובר בהצעה חד-צדדית ללא מעורבות ישראלית. זו לא ההצעה עליה דנו עם המצרים.  מדובר כאן בתרגיל של החמאס שנועד להציג את ישראל כסרבנית". גורמים ישראלים הוסיפו כי "המצרים הגמישו את כל הפרמטרים חד צדדית כדי שחמאס יסכים. זה נעשה באופן חד צדדי וההצעה הזאת לא מקובלת על ישראל". 

"זה נשמע כמו תרגיל", אמר בכיר ישראלי על הודעת חמאס. מלשכת שר הביטחון יצאה הודעה שלפיה יואב גלנט והרמטכ"ל "אישרו תוכניות מבצעיות" להמשך הלחימה - ובפרט לרפיח. 

2024-05-06T17:19:10Z dg43tfdfdgfd