בעקבות יירוט המתקפה האיראנית: בכירי התעשיות הביטחוניות ישיאו משואה

תת-אלוף במיל' פיני יונגמן, בועז לוי ואלוף-משנה במיל' שאול לוי נבחרו להשיא משואה, אחרי שלקחו חלק בפיתוחי מערכות ההגנה האווירית של ישראל - שיירטו את המתקפה חסרת התקדים ששיגרה איראן. זה פועלם

שרת התחבורה מירי רגב הודיעה הערב (יום שבת) כי תת-אלוף במיל' פיני יונגמן, בועז לוי ואלוף-משנה במיל' שאול לוי ישיאו את אחת מ-12 משואות הגבורה בהר הרצל ביום העצמאות הקרוב, בעקבות יירוט המתקפה האיראנית על ישראל.

"ב-14 לאפריל מימשה איראן את איומיה נגד מדינת ישראל וירתה יותר מ-350 טילים בליסטיים, כטב"מים וטילי שיוט על מדינת ישראל", נמסר. "זו הייתה המתקפה הגדולה ביותר מסוגה בהיסטוריה של המלחמות. גם אם רק חלק קטן מעוצמת האש הזו היה פוגע במטרותיו, הפגיעות בנפש וההרס היו בסדרי גודל בלתי נתפסים. אך לתדהמת העולם כולו, מדינת ישראל הצליחה, יחד עם שותפותיה במזרח התיכון ובעולם, ליירט 99% מכוח האש שהופנה אליה. ההצלחה ההיסטורית הזאת הושגה בזכות שותפים רבים אך בראש ובראשונה בזכות אנשי ונשות הטכנולוגיה הישראלית שמקדישים את חייהם להגנת ישראל מפני אויביה".

לפי לשון ההודעה, בועז לוי הוא ממובילי פרויקט החץ ותפיסת ההגנה השכבתית. הוא כיהן כמהנדס הראשי וראש תוכנית חץ במל"מ והוביל למבצעיות חץ 2 והמצאת חץ 3. הוא כיהן כמנהל מפעל ההגנה האווירית וכראש חטיבת הטילים והחלל וכיום הוא מנכ"ל התעשייה האווירית לישראל.

בנוסף, נכתב, תא"ל במיל' פיני יונגמן שירת במערך ההגנה האווירית. הוא ממייסדי מערכות כיפת ברזל וקלע דוד וממובילי התוכנית. כיום הוא ראש חטיבה במערכות ההגנה האווירית ברפאל. 

כמו כן נמסר כי אל"מ במיל' שאול לוי הוא ממייסדי מערך השליטה והבקרה של מערך החץ בחברת אלביט. הוא הקדיש את חייו המקצועיים לפיתוח מערכת ההגנה ומהווה אורים ותומים בתחום ההגנה האווירית.

אחרי יירוט הטילים והכטב"מים במהלך המתקפה האיראנית, נרשמה התעניינות רבה תעשייה האווירית של ישראל. בריאיון ל-ynet אחרי המתקפה, אמר מנכ"ל התעשייה האווירית לוי: "זה יום של התעלות להרבה מעובדינו, שעובדים לילות וימים ובסוף הכול מתרכז לאירוע אחד". 

הוא סיפר כי "עוד לפני המתקפה, קיבלנו המון טלפונים תומכים מלקוחות בעולם ואחרי האירוע קיבלנו מהם בקשות לפרטים לגבי הביצועים. זאת הייתה מתקפה שהעולם לא ידע כדוגמתה, מספר האיומים בו-זמנית - גם במלחמת אוקראינה-רוסיה לא היו מתקפות במספרים כאלה ולא בתרחיש מורכב כזה של מספר איומים מסוגים שונים. שיעור הצלחת היירוטים שעמד על 99% הוא פנומנלי, קשה מאוד להגיע אליו. אחרי אתמול הוכח ללא ספק שהמערכת מאפשרת להגיע למספרים הנהדרים האלה. אנחנו דואגים שהמערכת כל הזמן תקדים את האיום הבא".

2024-05-04T18:11:43Z dg43tfdfdgfd