במהלך ביקור בלינקן: משאיות הסיוע נחסמות בדרכן מירדן

על רקע ביקור בלינקן בישראל, בו הוא צפוי לסקור את העברת "הסיוע ההומניטרי", במהלך הלילה נחסמו משאיות הסיוע שיצאו מירדן במעבר אלנבי, על ידי למעלה מ-100 פעילים מתנועת צו 9, ותושבי בקעת הירדן שהגיעו למקום. בשעה שבע בערב, בעקבות הודעה בקבוצת הפעילים על החסימה המתוכננת, מח"ט הבקעה אל"מ אביב אמיר הטיל צו שטח צבאי סגור על חלק מכביש 90 ובפרט על מעבר אלנבי.

"שאלה של החלטה": ישראל תוכל גם לבצע עסקת חטופים וגם להיכנס לרפיח?יום הזיכרון טעון: "המשפחות לא רוצות לשמוע פוליטיקאים ביום הזה"

למרות הטלת הצו, סמוך לחצות הלילה הצליחו הפעילים להגיע למעבר לאחר שכוחות הביטחון ניסו למנוע מהם להתקדם תוך שימוש בצו. הפעילים המתינו במקום למשאיות הסיוע שיצאו מירדן, וסמוך לשעה 2 בלילה הגיעו למעבר ונחסמו על ידי הפעילים. לאחר כשעתיים כוחות הביטחון הצליחו לפנות את החוסמים, והשיירה המשיכה לכיוון ערד ודימונה שם המתינו מוחים נוספים. בשעה זו השיירה עושה את דרכה למעבר ארז.

חסימת מעבר כרם שלום. קרדיט: צו 9 (צילום :צו 9)

שלמה שריד, לוחם מילואים שיצא מעזה ומשתתף בחסימה, מסר: "באנו באמצע הלילה לעצור את הסיוע לחמאס, להראות שאנחנו מזדהים עם האחים שלנו שחטופים בעזה. את המעט שאנחנו יכולים לעשות בשביל לקדם את השחרור שלהם ולהפעיל לחץ על החמאס אנחנו עושים כאן עכשיו. כמו שהם לא מקבלים סיוע הומניטרי אנחנו לא ניתן להעביר סיוע שמגיע ישירות לחמאס".

בתנועת צו 9 הוסיפו: "נמשיך להגיע ולחסום את הסיוע לחמאס, שבגללו החטופים לא יחזרו. לחמאס אין שום אינטרס לקיום עסקה כשמדינת ישראל נותנת לו סיוע בחינם ושליטה מלאה ברצועה. שום סיוע לא יעבור עד שאחרון החטופים יחזור".

2024-05-01T07:07:05Z dg43tfdfdgfd