בכיר חמאס: יש יותר חטופים חיים ממה שנטען, סינוואר יצא מהמנהרות

בעילום שם, גורם בארגון הטרור התייחס לדיווחים ולפיהם אין לחמאס 40 חטופים חיים. "לא ניתן לקבוע במדויק כמה מהם מתו", הבהיר. לטענתו, מנהיג חמאס בעזה נפגש לאחרונה עם כמה ממחבלי התנועה בשטח - ולא במנהרות: "הוא בחן אזורים שבהם היו עימותים עם הצבא"

בכיר חמאס התייחס בעילום שם לשיחות שהתקיימו בנוגע לעסקת חטופים, ואמר לעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי "לא ניתן לקבוע במדויק את מספר השבויים שעדיין בחיים, אבל מה שבטוח זה שיש יותר ממה שטוענים בישראל". 

לדבריו, "חמאס מחזיק ביותר מ-30 חיילים (קצינים, כלשונו) שנחטפו ב-7 באוקטובר, והם מוחזקים במקומות מאובטחים מאוד ומרוחקים מידי ישראל. הדרך היחידה לשחרר אותם היא באמצעות משא ומתן רציני - ולאחריו התחייבות מלאה להפסקת אש ושיקום".

הזירות התקועות, החטופים, המפונים: 200 ימים למלחמה, תמונת מצב מכל החזיתות

בנוגע למנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר, הוסיף הבכיר כי הוא "יצא לאחרונה מהמנהרות ופגש את לוחמי הארגון בשטח, באזורים שבהם היו קרבות עם צה"ל". לדבריו, "סינוואר עדכן את הנהגת התנועה בחו"ל על מצב ההתנגדות ברצועת עזה, ואישר מהשטח את עוצמתה של עמדת ההתנגדות ויכולתה להתעמת עם צה"ל".

טענת הבכיר נועדה ככל הנראה להגביר את הלחץ על ישראל ולהניע לעסקה, שכן החטופים הם הקלף העיקרי בידי חמאס. נוסף על כך, ניתן להניח כי ההבהרה התקבלה על רקע הדיווח ב"דיילי מייל" הבריטי, לפיו בשב"כ חוששים כי רק 40 חטופים נותרו בחיים. העיתון הבריטי דיווח מפי מקור שהתבסס לטענתו על מידע מודיעיני שנאסף על-ידי השב"כ, אך במערכת הביטחון לא התייחסו להערכות - ובשב"כ ביקשו להבהיר כי "המספרים המוזכרים בפרסום הנם על דעת הכותב בלבד ואינם מבוססים על מידע שעבר מהשב"כ".

לפני שלושה ימים כונס קבינט המלחמה לדיון שבמרכזו עמדה תשובת חמאס למתווה לעסקה, לפיה בארגון דורשים הפוגה של שישה שבועות בתמורה לשחרור של פחות מ-20 חטופים. גורם מדיני בכיר הודה כי "יש מבוי סתום ומנסים לצאת ממנו".

לדברי הגורם, "בישראל מצפים ללחץ אמריקני על הקטארים, וחושבים על כל מיני מסלולים איך לשבור את המבוי הסתום ולהתניע את השיחות". הקטארים, מצידם, אמרו לפני כשבוע וחצי כי הם "שוקלים מחדש" את תפקידם בתיווך בגלל המתקפות נגדם, ואילו האמריקנים אמרו כי דוחא היא "שחקנית בלתי ניתנת להחלפה" במגעים.

2024-04-24T09:20:36Z dg43tfdfdgfd