בידיים כפותות ובפה סגור: "200 ימים וכלום לא נשתנה"

133 בני משפחות החטופים, כמספר החטופים בשבי החמאס, ערכו הערב מיצג מיוחד לציון 200 ימים למלחמה: "כמה עוד אפשר לסבול?"

133 בני משפחות חטופים, כמספר החטופים הנמקים בשבי חמאס כבר 200 ימים, ישבו הערב על הרצפה מחוץ לקריה, בידיים כפותות ובפה סגור, והעבירו את המסר: "200 ימים וכלום לא נשתנה".

במהלך האירוע דיברה אורלי גלבוע, אמא של התצפיתנית דניאלה גלבוע, שאמרה: "200 ימים, מי האמין שנציין את המספר הזה? 200 ימים שאת אצל הנבלות האלה ולא עושים שום דבר כדי להחזיר אותך. יפה שלי מה הם עושים לך שם? ואנחנו לא עושים כלום. כלום! בבקשה, הקבינט, ביבי, כולם, בבקשה תחזירו לי אותה, תחזירו לי אותה, כמה עוד אפשר לסבול? אנחנו כבר לא יכולים, אז מה הם? מה הם כשהם קבורים שם מתחת לאדמה כל כך הרבה ימים? זה חג החירות. איזה חירות? תחזירו את השמחה לעם הזה, את החיוך שאבד לנו. צריך לקבל את ההחלטה ולעשות אותה, להחזיר אותם היום".

הערב נערכה גם הפגנה בכיכר החטופים בסיומה השליכו המפגינים רבעי פיתה צבועות באדום לבסיס, סמוך לשער בגין, במחאה על "הזלזול של הקבינט בחיי החטופים שמקבלים רבע פיתה כבר 200 ימים". בסיום ההפגנה צעדו כאלף מפגינים באזור דיזנגוף בתל אביב, וקראו לשחרור החטופים. 

בכיכר ספר בחיפה, סמוך לקיר החטופים, התקיימה מחאה הקוראת להחזרת כל החטופים מהשבי בעזה תחת הכותרת: "200 ימים של הפקרה". במהלך האירוע המפגינים הקריאו את שמות כל החטופים. בעז זלמנוביץ, בנו של אריה שנרצח בשבי בעזה, האשים במחאה בכיכר ספר בחיפה כי "מדינת ישראל מבצעת נוהל חניבעל על מנת להוריד את מחיר העסקה". גדי עמיחי, אחיינו של החטוף עודד ליפשיץ ובעלה של יוכבד ליפשיץ שנחטפה והוחזרה מהשבי, אמר כי "הממשלה לא מקדמת עסקת חטופים, חייבים להחליף אותם".

2024-04-23T20:38:38Z dg43tfdfdgfd