ב-UCLA ביטלו לימודים, ביידן: "יותר מדי יהודים חיים בפחד מהאנטישמיות בקמפוסים"

הנשיא האמריקני התייחס למחאות האנטי-ישראליות באוניברסיטאות בארה"ב וגינה את האנטישמיות: "מעשים בזויים, השנאה לא נעלמת". אחרי העימותים בקמפוס: UCLA ביטלה את הלימודים ליממה הקרובה. נשיאת אוניברסיטת קולומביה לסטודנטים: "עצוב שהגענו למצב הזה, ייקח זמן להחלים"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מסר היום (רביעי) הצהרה מיוחדת לכבוד "חודש המורשת היהודית-אמריקנית", והתייחס גם לגל המחאות האנטי-ישראליות בקמפוסים בארה"ב. לפי הנשיא, יותר מדי יהודים בארה"ב "חיים עם כאב עמוק ופחד מהגל האכזרי של האנטישמיות - בקהילות שלנו, בבתי ספר, במקומות התפילה, באוניברסיטאות וברשתות החברתיות".

"מעשים אלו בזויים ומהדהדים את הפרקים הגרועים ביותר בהיסטוריה האנושית. הם מזכירים לנו שהשנאה לעולם לא נעלמת - היא מסתתרת רק עד שניתן לה חמצן", אמר הנשיא האמריקני על האלימות. בהצהרתו הוסיף ביידן כי "זו האחריות המוסרית המשותפת שלנו לעמוד בכוח מול האנטישמיות, ולהבהיר שלשנאה אין מקום בטוח באמריקה". 

בתוך כך פרסמה נשיאת אוניברסיטת קולומביה, מינוש שפיק, התייחסות ראשונה למהומות שהיו אתמול. במכתב ששלחה לקהילת האוניברסיטה כתבה שפיק: "השתלשלות האירועים הזאת מילאה אותי בעצב עמוק. אני מצטערת שהגענו לנקודה הזו. במהלך החודשים האחרונים היינו סבלניים לגבי הפגנות לא מורשות, כולל המאהל. המנהיגים האקדמיים שלנו בילו שמונה ימים שעות ארוכות בדיאלוג רציני בתום לב עם נציגי המחאה. האוניברסיטה הציעה לשקול הצעות חדשות בנושאי מימוש השקעות ופעילות של בעלי מניות, לבדוק את הגישה לתוכניות התואר הכפול שלנו ולמרכזים הגלובליים שלנו (בתל אביב - ד.א.), לאשר מחדש את מחויבותנו לחופש הביטוי ולהשיק תוכניות חינוך ובריאות בעזה ובגדה המערבית. כמה אוניברסיטאות אחרות הגיעו להסכמה לגבי הצעות דומות". 

"המאמצים שלנו למצוא פתרון נמשכו עד יום שלישי בערב, אך למרבה הצער לא הצלחנו להגיע לפתרון. מכיוון שהאחריות הראשונה שלי היא בטיחות, בתמיכת נאמני האוניברסיטה, קיבלתי את ההחלטה לבקש ממשטרת ניו יורק להתערב כדי לסיים את הכיבוש של בניין המילטון הול ולפרק את המאהל הראשי יחד עם מאהל חדש וקטן יותר. פעולות אלה הושלמו ביום שלישי בלילה, ואני מודה למשטרת ניו יורק על המקצועיות והתמיכה". 

"ייקח זמן להחלים, אבל אני יודעת שאנחנו יכולים לעשות את זה ביחד. אני מקווה שנוכל לנצל את השבועות הבאים כדי להחזיר את השקט, לאפשר לסטודנטים להשלים את עבודתם האקדמית ולכבד את הישגיהם בתחילת הדרך. עלינו גם להמשיך בדחיפות בדיאלוג המתמשך שלנו בנושאים החשובים שעלו בחודשים האחרונים, במיוחד האיזון בין חופש הביטוי לאפליה ותפקידה של האוניברסיטה בתרומה לתוצאות טובות יותר במזרח התיכון". 

בצהריים פרצו עימותים אלימים בין מפגינים פרו-פלסטינים למפגינים תומכי ישראל בקמפוס של אוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס (UCLA), שעות אחרי מעצר המפגינים הפרו-פלסטינים שהשתלטו על בניין המילטון באוניברסיטת קולומביה בניו יורק. בעיתון הסטודנטים של האוניברסיטה בלוס אנג'לס, Daily Bruin, דווח כי המפגינים הפרו-ישראלים ניסו לפרק את מאהל המחאה של המפגינים הפרו-פלסטינים בקמפוס, ואז פרצו העימותים.

בהמשך הודיעה UCLA על ביטול כל השיעורים בקמפוס ביממה הקרובה, בשל "המצוקה שנגרמה מהאלימות" באוניברסיטה. בהודעתה מסרה האוניברסיטה כי בקמפוס עדיין יש כוחות משטרה כדי לשמור על הסדר במקום, וכי צוות מיוחד של תמיכה נפשית הוקם כדי לעזור לסטודנטים שנפגעו. 

2024-05-01T17:34:59Z dg43tfdfdgfd