"ארה"ב נותנת לצרפת אור ירוק": ההסכם שנרקם מאחורי גבו של נתניהו

מלחמת חרבות ברזל: הפרשן הפוליטי מרואן אלאדין התראיין היום (שלישי) לערוץ אל חדאת' הסעודי ופרש את משנתו על המבצע הצבאי של צה"ל בעיר הדרומית רפיח שברצועת עזה ועל המתיחות הגואה בגבול הצפון עם לבנון מול ארגון הטרור חיזבאללה.

אוטוסטרדות של ממש: האוצר שנמצא ברפיח | אבי אשכנזיפחות מ-24 שעות לפלישה לרפיח: נחשפה מנהרה חדשה | תיעוד

בפתח הראיון אמר: "מה שצרפת מנסה לעשות הוא לגבש טיוטת הסכם שתהיה מוכנה להפוך להסכם רשמי בעת הגעה להפסקת אש בעזה. לכך היא שואפת. למילוי או הפסקת הוואקום כעת עד להבשלת התנאים. ארה"ב במידה מסוימת נותנת אור ירוק לצרפת למלא את המשימה הזאת אבל ברגע שיבשילו התנאים האלה לגיבוש ההסכם, ההסכם ייערך בין ארה"ב לבין איראן וחיזבאללה".

"על כן, מה שצרפת עושה הוא למלא את הוואקום ולנסות להגיע לטיוטה כלשהי", המשיך. "כפי שציינו, הבעיה של חיזבאללה היא שהוא הכניס את עצמו לצוואר הבקבוק ולא מסוגל לצאת ממנו כשקשר את המערכה שלו במלחמה הזאת בהפסקת אש בעזה".

מתקפה חריגה של חיזבאללה בצפון. קרדיט: רשתות ערביות (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

בסיום הראיון אמר: "כל נסיגה של חיזבאללה כעת תיחשב כבגידה בתושבי עזה וחיזבאללה משלם מחיר יקר על ההחלטה הזאת, כפי שגלנט הצהיר לפני כמה ימים בנוגע לחיסול 50% ממפקדי השטח של חיזבאללה עד כה. המערכה נמשכת ואנשי הדרום והלבנונים באופן כללי סופגים אבדות כבדות אולם חיזבאללה סיבך את עצמו ואת לבנון בעניין הזה שעולה לנו ביוקר. הבעיה היא בעיית תזמון ותו לא".

2024-05-07T13:16:02Z dg43tfdfdgfd