אליקים ליבמן, שנחשב לחטוף, נרצח ב-7 באוקטובר וגופתו נמצאה בקבר בישראל

אליקים ליבמן, שנחשב לחטוף, נרצח ב-7 באוקטובר וגופתו נמצאה בקבר בישראל

210 ימים אחרי מתקפת הטרור של חמאס, צה"ל ומשרד הבריאות מסרו את הבשורה למשפחתו של ליבמן, שאביו הוא ראש מועצת קריית ארבע לשעבר. בהודעה על עדכון המשפחה צוין כי המסקנה בדבר מותו נשענת על ממצאים שאותרו בשטח

May 03rd, 17PM May 06th, 10AM

שרידי גופתו של אליקים ליבמן, שהוגדר כחטוף, אותרה באחרונה בקברה של ויקטוריה גורלוב, שנרצחה גם היא במתקפת חמאס. נציגי צה"ל, משרד הבריאות והמכון לרפואה משפטית הודיעו היום (שישי) למשפחתו של ליבמן כי הוא נרצח במתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר. לפי ההודעה, הקביעה נסמכת על ממצאים שאותרו בשטח וכן על חקירה שהובילו צה"ל, המשטרה, משרד הבריאות והמכון לרפואה משפטית.

בעקבות הכאוס באיסוף וזיהוי חלק מהחללים ממתקפת חמאס ב-7 באוקטובר, משרד הדתות הנחה לפתוח קברים רבים לשם איתור מחדש של חלקי גופות. לפי מידע שבידי "הארץ", מותם של כמה נרצחים נוספים שנחשבו לחטופים נקבע לאחר פתיחה מחדש של קברי נרצחים בישראל.

מנכ"ל משרד הדתות, יהודה אבידן, הנחה את חברות הקדישא בראשון לציון ובתל אביב שלא לשתף את זק"א תל אביב בכל דבר הקשור לפעילות המשרד בנוגע לנרצחי המלחמה. אבידן טען כי אנשי זק"א ת"א הדליפו כי שרידי גופתו של אליקים ליבמן אותרו בקבר של נרצחת אחרת, לאחר שהוגדר כחטוף. בהודעתו כתב אבידן כי "המשרד מתכוון לבצע בדיקה מקיפה ולדאוג שדברים אלו לא יישנו. המשרד ימשיך לבצע את עבודתו אך ורק מול המשפחות".

ליבמן הוא בנו של ראש מועצת קריית ארבע לשעבר, אליהו ליבמן. "פורום תקווה", המלווה משפחות חטופים מסר את תנחומיו למשפחתו. בהודעה צוין כי ליבמן עבד כמאבטח במסיבת "נובה" בחניון יער רעים, וכי סייע בחילוצם של רבים מהמשתתפים באירוע. טרם נקבע מועד הלווייתו. "מתוך הכאב והשבר שלנו, אנו ממשיכים להתפלל לחזרתם בשלום של כל החטופים כולם, ולניצחון מלא של עם ישראל", מסרה משפחתו של ליבמן.

ליבמן נקרא על שם דודו, שנרצח בפיגוע ב-1998. הוא היה הילד הרביעי מבין שמונה אחים וגדל והתחנך בקרית ארבע. בתיכון התחיל ללמוד במכון לב, ואז עבר לישיבת חברותא. בשנים אלו השתתף בתוכנית היל"ה, שם הכיר את חבריו הטובים ביותר – ביניהם איתן מור, שנחטף לרצועת עזה ב-7 באוקטובר. בהמשך למד במכינת תל"ם והתגייס לשירות צבאי בחטיבת גולני.

לאחר שחרורו מצה"ל למד בישול והחל לעבוד במסעדות. הוא עבר לתל אביב כמה חודשים לפני שנרצח, ושם עבד במסעדה. לחבריו סיפר כי חלם ללמוד משפטים ולהיות עורך דין. בבוקר 7 באוקטובר התקשר לאביו ולחש: "מחבלים, מחבלים, יש פה מלא פצועי ירי שצריכים פינוי דחוף", בטרם החל לסייע בפינוי הנפגעים.

2024-05-03T14:21:15Z dg43tfdfdgfd