אישום: הכה באגרוף רופא בקופת חולים וגרם לסדק בעצמות פניו

תושב מזרח ירושלים בן 44 נעצר לאחר שהלם באגרופו ברופא בסניף של קופת החולים מכבי. עורך דינו: "האיש חולה סרטן שסובל מכאבים עזים. הוא הביע חרטה עמוקה"

כתב אישום הוגש היום (ג') נגד עסאם בן עלי אבו גיאדה (44) בגין תקיפת עובד ציבור לאחר שהכה באגרוף רופא בסניף של קופת החולים מכבי במזרח ירושלים וגרם לסדק בעצמות פניו. בית משפט השלום בירושלים נעתר לבקשת יחידת התביעות ירושלים של משטרת ישראל והאריך את מעצרו של האיש. 

על פי כתב האישום, אבו גיאדה תקף לפני כשבועיים רופא בקופת החולים שברחוב אספהאני במזרח ירושלים לאחר שהגיע למקום כדי לקבל טיפול רפואי אצל אותו רופא. נוכח מורת רוחו של הנאשם מדרישתו החוזרת של הרופא לקבל העתק ממסמכים רפואיים, החל אבו גיאדה לצעוק על הרופא תוך שצעק, כך לפי כתב האישום: "אתם רוצים להרוג אותי, אתם לא רוצים לתת לי טיפול". 

לאחר מכן הלם במכת אגרוף בפניו של הרופא, באופן שגרם לו לפי כתב האישום לסדק בעצמות הפנים, לשטף דם תת-עורי, לנפיחות ולכאב בפיו. 

על פי כתב האישום "בנסיבות האמורות, הנאשם ניסה להכות פעם נוספת בפניו של המתלונן (הרופא) תוך שאמר 'אני ארביץ לך'. ואולם, איש מנהלה ומאבטח שהיו במקום הרחיקו את הנאשם מהמתלונן והוציאו אותו מהמקום. במעשיו המתוארים לעיל, תקף הנאשם עובד ציבור או מי שנותן שירות לציבור מטעם גוף המספק שירות לציבור, והתקיפה קשורה למילוי חובתו או תפקידו של הנתקף ותוך כך גרס לו לחבלה של ממש".

עו"ד ריאד סואעד, שמייצג את התוקף מטעם הסניגוריה הציבורית, אמר להגנתו כי "מדובר באדם ערירי, חולה סרטן שסובל מכאבים עזים. הוא הביע חרטה עמוקה והסביר שהאירוע הוא תולדה של הכאבים שמהם סבל".

עוד אמר הסנגור: "התנהלות המשטרה במקרה תמוהה. הם נזכרו לזמן אותו לחקירה לאחר עשרה ימים וכשהגיע לתחנה החליטו לעצור אותו. אנו מקווים שהוא ישתחרר בהקדם, כי ברור לכל שמעצר מסכן את חייו במיוחד לנוכח משבר הכליאה שבו מצויה מדינה ישראל".

2024-05-07T17:02:23Z dg43tfdfdgfd