"אין צורך לחכות לכטב"ם": ראש עיריית לוד התריע מפני ירי לעבר מטוסים ישראלים - משטח עירו

עם שכנים כאלה, מי צריך אויבים: ראש עיריית לוד יאיר רביבו שלח לפני כשבוע מכתב רשמי לרה"מ, שר הביטחון, השר לביטחון לאומי, הרמטכ"ל וראש השב"כ ובו התריע מפני "סכנה אמיתית ומוחשית להפלת מטוס נוסעים על ידי טיל לאו".

המכתב נשלח מצידו לאחר שטיל לאו ומטול נמצאו בחצר גן ילדים בעיר במהלך פעילות משטרתית. חבלני המשטרה בחנו את הפריטים ווידאו שלא נשקפת סכנה לציבור. בהמשך, הפריטים עברו להמשך מיצוי ראיות במעבדות הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל.

"עם טיל לאו שכזה, אנו קרובים חלילה לירי על מטוס 'אל-על' המלא ב-500 נוסעים, מטוס שימריא מנתב"ג הסמוכה לעירנו, יחטוף פגיעה ישירה ויתרסק", כתב ראש העיר רביבו במכתב. "אולי רק אירוע כזה יכול לגרום לכם להתעורר! לצערנו, אין צורך לחכות לכטב"ם מאיראן, הכל כאמור כבר כאן!"

במכתבו, ראש העיר רביבו שואל, "היכן צה"ל שישמור על נשקו? היכן שב"כ שזקוק בדחיפות לטפל באיום הקיומי הזה? והיכן גורמי האכיפה ובתי המשפט שאחראים לטיפול במחבלים מבית - ולהכניסם לכלא לשנים רבות?"

בנוסף לכך, ראש העיר ציין במכתבו כי למעלה משליש מהתפקידים במשטרת לוד אינם מאוישים וכי יש להאיץ, לשיטתו, חקיקה בדבר מעצרים מנהליים והחמרת הענישה על החזקת אמל"ח. "איננו רוצים חלילה להיתפס שוב לא מוכנים בעת צרה", הוא כתב לסיום. "כבר היינו בנקודה זו בפרעות במלחמת 'שומר החומות'. אז הבנו כי חובת המדינה לדאוג ולהיזהר מאויב, גם מבית".

2024-04-25T10:09:48Z dg43tfdfdgfd