אחרי לחץ המשפחות: פורסם שיבוץ הפוליטיקאים בטקסי יום הזיכרון | הרשימה המלאה

רשימת השרים והח"כים פורסמה ברקע לחץ מצד בני משפחות שכולות כי השנה ינאמו בבתי העלמין אלו שאיבדו את יקיריהם ב-7 באוקטובר, ולא הפוליטיקאים. בין היתר, רה"מ נתניהו ינאם בהר הרצל, בן גביר באשדוד ולוין במגדל העמק

משרד הביטחון פרסם הבוקר (יום רביעי) את שיבוץ שרי הממשלה וחברי הכנסת בטקסי יום הזיכרון בבתי העלמין הצבאיים. פרסום הרשימות מגיע ברקע לחץ מצד בני משפחות שכולות, שפנו בשבוע שעבר במכתב לשר הביטחון יואב גלנט בבקשה לאפשר לאלו שאיבדו את יקיריהם ב-7 באוקטובר לנאום בבתי העלמין במקום פוליטיקאים מהממשלה ומהכנסת.

לצפייה ברשימת השרים המלאה לחצו כאןלצפייה ברשימת הח"כים המלאה לחצו כאן

בנוסף לראש הממשלה בנימין נתניהו, שיגיע להר הרצל, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יגיע לאשדוד, השרה מאי גולן תגיע לרמלה, והשר יצחק גולדקנופף שובץ בדימונה. שר הביטחון יואב גלנט שובץ בבית העלמין בקריית שאול, והשר בני גנץ בראש העין. שר המשפטים יריב לוין יגיע למגדל העמק, השרה עידית סילמן תגיע לרחובות, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' - לכפר סבא, והשרה מירי רגב שובצה בחולון. להר הרצל יגיע גם יו"ר הכנסת אמיר אוחנה. ראש האופוזיציה יאיר לפיד ינאם בראשון לציון, וח"כ גדעון סער בפרדס חנה.

בכל שנה משבצת מזכירות הממשלה את נציגי הממשלה והכנסת בנאומים בטקסי יום הזיכרון בבתי העלמין ובטקסי הזיכרון לחללי פעולות האיבה, שמגיעים לנאום ולהניח זר. על-פי כללי הטקס, לא ניתנת במה לנאומים של נציגי המשפחות. השנה מבקשות כאמור המשפחות להימנע מהפיכתם של בתי הקברות הצבאיים לזירות עימות עם נאומים של נציגי ציבור, על רקע מחלוקות פוליטיות.

אילנה קמינקא, שאיבדה את בנה סגן ינאי קמינקא (20) בקרב על הבסיס בזיקים, כתבה לשר גלנט כי "בחצי שנה האחרונה לא ראיתי את המנהיגות בארץ. הם לא היו איתי לפני האבל ולא איתי כעת. לא הגיע אליי שום נציג ממשלה. נציגי הצבא כל הזמן כאן איתנו, אבל המערכת הממשלתית: אפס. ביום כל כך כואב אני זקוקה לחמלה, לתמיכה ולחיבוק. ואת זה אני לא יכולה לקבל מאנשים שאני לא בוטחת בהם". אייל אשל, אביה של סמל רוני אשל ז"ל (19), אמר כי "יש חברי כנסת ראויים, אך בסוף, ההנהגה שלנו, יחד עם המערכת הצבאית, כשלה. אולי השנה שייתנו את הבמה למשפחות במקום שחבר כנסת או שר ינאמו ונשמע ש'המדינה איתכם' ו'משתתפים בצערכם'. הנוכחות של חלק מחברי הממשלה עלולה לפגוע במשפחות. אני חושב שהם לא ראויים".

גלעד, אבא של רס"ן שגיא גולן (30) שנפל בקרב על בארי שבוע לפני שהיה אמור להתחתן עם בן זוגו עומר, אמר כי "אני לא רוצה שמישהו מהדרג המדיני או הפוליטי בכלל יתקרב. קיבלנו בשבעה ובשלושים הרבה תמיכה מלא מעט חברי כנסת. קיבלנו חיבוק גדול. מהקואליציה לא קיבלנו תמיכה. לא היה נציג שבא ואמר מילה. שום דבר. חברי כנסת היו. קואליציה? שום דבר".

2024-05-01T08:38:17Z dg43tfdfdgfd