אחרי השבת השחורה - היחידה המיוחדת של צה"ל נחשפת

מלקחי השבעה באוקטובר: בימים האחרונים החלו בצה״ל להקים יחידה חדשה ללוחמה בטרור אשר תוצב בעוטף ישראל. מדובר ביחידה אשר תתבסס על לוחמי מילואים, ותהווה יחידה אחות ללוט״ר אילת. השבוע החלו בצה״ל לאתר לוחמים שיעברו בחינות לגיוס ליחידה החדשה.

עקב איומים על חייה: נסרין שסייעה בהצלת מושב בעוטף עזה ויתרה על הדלקת המשואה

בצה״ל מחפשים לוחמים בוגרי יחידות וסיירות מובחרות בצבא, בשב״כ ובמשטרה. כמו כן, מחפשים לוחמים שעברו הכשרה בשב״כ שכללה קורס אחיד. לצד זה, מחפשים ביחידה אנשי מקצוע יעודיים שלהם רקע עשיר בלחימה ובכלל זה פראמדיקים, חובשים קרביים, אנשי טכנולוגיה ועוד.

ההחלטה על הקמת היחידה החדשה באה במסגרת תוכנית "משיב רוח" של חיל הגנת הגבולות. מדובר בתוכנית שיצאה לפועל מיד לאחר אירועי 7 באוקטובר וגובשה מלקחי המחדל הביטחוני. במסגרת התוכנית מוקמים על ידי צה״ל 12 כיתות כוננות ב-12 ישובים בעוטף ישראל. בכל יחידה כמה עשרות לוחמי מילואים על בסיס בני מתיישבי עוטף ישראל. מדובר בכח מגן גדול יותר משהיה ב-7 באוקטובר ביישובים.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

יש לציין כי כיתות הכוננות החדשות עברו תקינה מחדש, והן יצוידו באמצעים חדשים מתקדמים. כמו כן, רמת האימונים וההכשרות של כלל הלוחמים עברה שדרוג, מה שיאפשר ללוחמי כיתות הכוננות להתמודד עם מגוון איומים, ובכלל זה כניסה מסיבית של מחבלים לשטח כפי שהתרחש בבוקר השבעה באוקטובר.

עוד הוחלט על הקמת יחידת השתלטות נוספת לצד יחידות השתלטות המטכ"ליות: הימ״מ, סיירת מטכ״ל, בית הספר ללוחמה בטרור של צה״ל, שלדג, שייטת 13 ומצדה של שב״ס. היחידה החדשה תפעל בדומה ללוט״ר אילת, ותתבסס על כח לוחמי מילואים שבמהלך השנה יעבור אימוני כשירות והלוחמים יחזיקו בכוננות במהלך כל ימות השנה. היחידה תהיה ברמת זמינות גבוהה לטובת אירועי השתלטות ולחימה בשטח בנוי.

כאמור, ההחלטה על הקמת היחידה באה בעקבות ההבנה כי ב7 באוקטובר היה קושי בזמינות הגעת יחידות הלוט״ר שחלקן נתקלו בקרבות עם מחבלים בכבישי הדרום בטרם הגיעו לישובים.

2024-05-05T07:48:54Z dg43tfdfdgfd