אוקראינה: שני קציני צבא נעצרו בחשד שגויסו על ידי רוסיה כדי להתנקש בנשיא זלנסקי

אוקראינה: שני קציני צבא נעצרו בחשד שגויסו על ידי רוסיה כדי להתנקש בנשיא זלנסקי

לפי שירות הביטחון האוקראיני, שני קולונלים בשירות האבטחה הממלכתי גויסו על ידי מוסקבה לפני הפלישה לאוקראינה ב-2022 והיו אמורים לחטוף בכיר בצבא או בפוליטיקה ולהרוג אותו. השניים נאשמים בבגידה

May 07th, 16PM May 07th, 16PM

שירות הביטחון של אוקראינה מסר היום (שלישי) מסר שחוקרים מהיחידה לריגול נגדי סיכלו מזימה רוסית להתנקש בנשיא וולודימיר זלנסקי ואישים בכירים אחרים בצבא ובפוליטיקה.

שני קולונלים בשירות האבטחה הממלכתי של אוקראינה, שמאבטח פקידי ממשל בכירים, נעצרו בחשד למעורבות בתוכנית של שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה (FSB) – כך הודיע שירות הביטחון האוקראיני. עוד נמסר שהשניים גויסו על ידי מוסקבה לפני הפלישה הרוסית לאוקראינה בפברואר 2022. הם נאשמים בבגידה ואם יורשעו ייגזר עליהם מאסר עולם.

ראש שירות הביטחון של אוקראינה, ואסיל מאליוק, אמר בהצהרה שפורסמה שהמזימה תוכננה לצאת לפועל לקראת השבעתו של ולדימיר פוטין לכהונה חמישית כנשיא רוסיה. פוטין הושבע היום בבירה מוסקבה לכהונה בת שש שנים. מאליוק אמר שהוא פיקח באופן אישי על המבצע החשאי לסיכול המזימה הרוסית.

לא ניסיון ההתנקשות הראשון

אין זו הפעם הראשונה שאוקראינה מאשימה את רוסיה בניסיון להתנקש בזלנסקי. זלנסקי אמר ב-2022 שהיו לפחות עשרה ניסיונות להתנקש בחייו מאז פרוץ המלחמה שנכנסה לפני חודשיים לשנתה השנייה.

כמו כן, התביעה בפולין הודיעה בחודש שעבר על מעצרו של גבר פולני בחשד שגויס על ידי המודיעין הרוסי כדי להשתתף במזימה להתנקש בזלנסקי.

בהצהרה של שירות הביטחון של אוקראינה נמסר גם שסוכנים של המודיעין הרוסי שמו להם למטרה לאתר אנשי צבא שקרובים למעגל האבטחה של זלנסקי ושיוכלו לחטוף אותו ולאחר מכן להרוג אותו. עוד נמסר שהמבצע נוהל ממוסקבה ופורסמו שמותיהם של שלושה מרגלים רוסים שעמדו מאחורי המזימה.

לפי אוקראינה, התוכנית הכללית של רוסיה היתה לזהות את מיקומם של בכירים בממשל האוקראיני ולפגוע בהם באמצעות מתקפת רקטות ולאחר מכן גם כטב"מים וטילים.

2024-05-07T13:31:02Z dg43tfdfdgfd