55 שנה אחרי שנעלמה: האלמונית שנקברה בבטון זוהתה בזכות DNA מפיגועי 11/9

גולגולת, חייל צעצוע וטבעת עם הכיתוב PMcG: זה כל מה שהיה לחוקרים במנהטן על שרידי הגופה שנמצאו ב-2003 בבניין להריסה שבו שכן מועדון לילה מפורסם. התקדמות טכנולוגית וטיפ מקרובי נרצחת במתקפת הטרור של אל-קאעידה הובילו אותם לזיהוי: זו הנערה פטרישיה, שעקבותיה אבדו ב-1969 וכעת מתברר שנרצחה

חוקרים בארה"ב הודיעו השבוע כי הצליחו לזהות גופה שנמצאה לפני 21 שנה קבורה בבטון במועדון לילה מפורסם במנהטן: מדובר בנערה בת 16 שנעלמה ב-1969, והגילוי התאפשר בין השאר הודות ל-DNA שהופק מדגימה שמסרה קרובת משפחה של אישה שנרצחה במתקפת הטרור של 11 בספטמבר 2001.

שרידי הגופה נמצאו ב-10 בפברואר 2003 במבנה במנהטן שבו שכן בעבר מועדון לילה שאירח רבים מכוכבי התקופה. פועלי בניין שעבדו שם והכינו את הבניין להריסה היכו ברצפת הבטון, ולפתע הבחינו בשרידי גופה עטופים בשטיח. כשהעמיקו בחציבה נגלתה להם גולגולת. הם הזעיקו את המשטרה, אבל בשנים שחלפו מאז לא נרשמה התקדמות ממשית בניסיון לזהות את השרידים.

פריצת הדרך הגיעה לאחרונה הודות להתפתחות הדרמטית בטכנולוגיית ה-DNA ולשירותים המציעים לכל אדם לגלות את פרופיל ה-DNA ואת אילן היוחסין שלו. רבים מהמשתמשים בשירותים אלה הופכים אחר כך את הפרטים זמינים לציבור, וחוקרים נוהגים להסתייע בכך. כך עשו החוקרים גם הפעם כדי לפענח את זהות הנרצחת. 

אחת מהמרואיינים שהחוקרים חשדו כי יש להם קשר משפחתי לקורבן הפנתה אותם אל האחיין שלה, וזה סיפר כי בשנת 2001, אחרי מתקפת הטרור של אל-קאעידה, מסרה אמו, כמו רבים אחרים, דגימת DNA לעיריית ניו יורק, בניסיון לעזור בזיהוי הנרצחים. אחותה נמנתה עם קורבנות הפיגועים במרכז הסחר העולמי, שקרס על יושביו. החוקרים הבודקים את פרשת הגופה האלמונית שנמצאה בבטון קיבלו לידיהם את הדגימה הזו, וגילו כי מדובר בבת דודתה של הנרצחת.

מהחקירה עולה כי הגופה היא של פטרישיה קתלין מקגלון, נערה מברוקלין שנעלמה בשנת 1969, כשהייתה בת 16. החוקרים סבורים כי אדם כלשהו חנק אותה למוות, אך הם עדיין מנסים להבין את נסיבות הרצח. על הגופה, שנמצאה מוטלת בתנוחה עוברית וקשורה בכבל חשמלי, נמצאה טבעת עם ראשי התיבות של שמה של פטרישיה, PMcG, ומלבדה נמצאה גם בובת פלסטיק בדמות חייל.

הגילוי הזה חיזק את חשדם של החוקרים שאחרי היעלמה ילדה ילד פטרישיה: לפי הנתונים הנמצאים בידיהם, זמן לא רב לפני כן היא נישאה, וכבר היו סימנים שהיא ובעלה הביאו ילד לעולם. לא ברור מה עלה בגורלם של הבעל והילד, אם אכן היה ילד כזה. בשנים שחלפו מאז היעלמה של פטרישיה מתו שני הוריה, והחוקרים מדגישים כי הם אינם נחשבים לחשודים בפרשה.

בעשור האחרון אפשרה ההתקדמות האדירה בטכנולוגיות ה-DNA לפתור שורה ארוכה של מקרי רצח בלתי מפוענחים בארה"ב, תוך היעזרות במאגרי נתונים של אילנות יוחסין הפתוחים לציבור. הפרשה המפורסמת מכולן הייתה זו של "הרוצח מגולדן סטייט", ג'וזף דיאנג'לו, שבשנות ה-70 וה-80 היה אחראי ל-13 מעשי רצח ועוד עשרות מעשי אונס. הוא נעצר 43 שנה אחרי שהתחיל את מסע הפשע שלו, בזכות דגימת DNA.

במקרה אחר נעצר איש העסקים ג'רי ווסטרום, בן 52, 25 שנה אחרי שרצח בדקירות בכל חלקי גופה את ג'ין אן צ'יילדס בת ה-35 במיניאפוליס. הוא נעצר בזכות דגימת DNA שנאספה ממפית ששימשה אותו לאכילת נקניקייה במשחק הוקי.

נקמת ה-DNA: ירק מסטיק על הרצפה – וזוהה כרוצח מלפני 44 שנה

חודש לפני מעצרו של ווסטרום גזר בית משפט בפנסילבניה מאסר עולם בלי אפשרות חנינה על התקליטן ריימונד צ'רלס רואו, שנודע באזור מגוריו בכינוי DJ Freez, אחרי שנחשף כי הוא הרוצח שב-1992 אנס, היכה וחנק למוות את המורה כריסטי מיראק בביתה בלנקסטר. החוקרים הצליחו להפליל אותו בזכות אתר אילנות יוחסין ובזכות איסוף דגימות DNA מבקבוק מים שממנו שתה התקליטן וממסטיק שלעס.

2024-05-01T08:18:21Z dg43tfdfdgfd