"40 דקות של חקירה ותשע יריות": חיסולו המסתורי של חלפן הכספים של משמרות המהפכה בלבנון

מוחמד איברהים סרור, שתעלומת מותו עוררה סערה בלבנון, הגיע לבקר אישה בווילה שבה נמצא ירוי מאוחר יותר. הוא עונה ונחקר, והמתנקשים עזבו את ביירות פחות מ-24 שעות לאחר מכן. ב"איראן אינטרנשיונל" טוענים: הוא מת במבצע של המוסד

"המתנקשים אילצו אותו לתת את סיסמת הטלפון שלו, ירו בו ונמלטו": כך פורסם באתר "איראן אינטרנשיונל", שחשף היום (רביעי) את נסיבות חיסולו של חלפן הכספים מוחמד איברהים סרור (57), שמותו הפך לתעלומה שעוררה סערה בלבנון.

לפני שבועיים הוא נמצא ירוי וללא רוח חיים בעיירה בית מרי ממזרח לבירה ביירות. הקשר עם סרור נותק ביממה שקדמה לחיסול, ובדיווח על מותו צוין כי ישראל מאשימה את האיש בהעברת כספים מאיראן לעזה ולגורמים שמשתפים פעולה עם חמאס, הג'יהאד האיסלאמי וחיזבאללה.

על-פי האתר המזוהה עם האופוזיציה באיראן מידע חדש שנחשף מאשר כי על מותו אחראית יחידת החיסול של המוסד. בדיווח באתר צוין כי כמה ימים לפני שאותרה גופתו פנתה אליו אישה בשם זינב וביקשה ממנו סיוע בהעברת 14 אלף דולר מעיראק ללבנון. לדבריה, הכסף נועד לתשלום שכר הדירה של הווילה שבה התגוררה - בה הוא נמצא ירוי מאוחר יותר.

יום לפני מותו זינב התקשרה לביתו, אך ניתקה כשלא ענה לטלפון. כשהתקשרה שוב ענתה בתו של החלפן, והעבירה לו את השיחה. לדבריה הוא השיב "לא כאן", ובהמשך אף שאל את זינב איך השיגה את מספר הטלפון שלו. האישה, שזיהתה את עצמה כ'זינב', ריצתה אותו באמצעות אזכור של מכר משותף לכאורה.

סרור הלך אל הווילה כשהוא מלווה באחיינו, וזינב דיברה איתו מבעד לדלת. על-פי עדות האחיין, כך דווח באתר, לאישה היה מבטא בעלבכי-לבנוני. למחרת היא התקשרה שוב וטענה כי הופקד עבורה כסף נוסף בחשבון, ועל כן היא זקוקה לעזרתו פעם נוספת. הפעם סרור הגיע לבדו, ומחקירות שירותי הביטחון בלבנון עולה כי הטלפונים הסלולריים שלו ושל זינב נותר כבוי במהלך השהות בווילה.

עוד עולה מהחקירה כי הווילה הושכרה על-ידי "קבוצת מתנקשים" למשך שנה. הם שילמו מראש סכום של 48 אלף לירה באמצעות סוכנות תיווך. בנוסף נטען כי לאדם שניהל את חילופי הכספים מול הסוכנות היה מבטא סורי, וכי הוא אחד מחברי יחידת החיסול שהורכבה על-פי ההערכות מלבנונים וסורים.

חברי היחידה עינו את סרור וחקרו אותו במשך ארבעים דקות, והם ירו בו תשעה כדורים בסך הכל. בעדויות שנאספו נטען כי "הם אילצו אותו לתת את סיסמת הטלפון שלו, וככה הצליחו למצוא פרטים על אנשי הקשר שהיו לו בחמאס ובחיזבאללה. אחר כך הם ירו בו ונמלטו".

כבר בדיווח הראשוני על מותו צוין כי האקדחים ששימשו לרצח נמצאו במטבח הבית. כלי הנשק הוטבלו במים ובחומרי ניקוי כדי להסיר מהם טביעות אצבע. באתר "איראן אינטרנשיונל" צוין בנוסף כי היורים השתמשו בשני אקדחים אישיים מסוג גלוק 19 וכן במשתיקי קול. גם הבגדים והכפפות בהם נעשה שימוש הושארו מאחור והוטבלו כך שלא ניתן היה לחלץ מהם ממצאי DNA.

רק חמישה ימים לאחר מכן נמצאה הגופה, ועליה כ-6,500 דולר במזומן. הכסף שהושאר מאחור נועד ככל הנראה כדי להבהיר למשטרה שלא מדובר בשוד, אך העיכוב במציאת הגופה אפשר למעורבים להימלט מלבנון טרם פתיחת החקירה. שירות הביון הלבנוני אף ציין כי זינב ושותפיה עזבו את המדינה פחות מ-24 שעות לאחר ההתנקשות.

2024-04-24T11:13:41Z dg43tfdfdgfd