100 אלף תושבים שלא קשורים לחמאס: כך יתבצע השלב הראשון של פינוי רפיח

הקריאה לפינוי האוכלוסייה ממזרח רפיח שהחלה הבוקר (שני) מתבצעת במגוון אמצעים: הטלת כרוזים מהאוויר על ידי חיל האוויר, שיגור עשרות אלפי מסרונים לטלפונים ניידים של תושבי השכונות המזרחיות, וזאת לצד קיום שיחות טלפון של צה״ל למשפחות המתגוררות בצד המזרחי של רפיח.

"שילוב של ביש מזל, אולי קצת חוסר דריכות": פרטים חדשים על התקרית הקשה בכרם שלוםבסוף זה התפוצץ: המגעים האחרונים בעסקה שהביאו את חמאס לנטוש באמצע

צה״ל אף יכנס לשידורי הרדיו, אתרי האינטרנט ויעביר לתושבים את ההנחיות להיכן להתפנות ובאילו צירים בטוחים עליהם לנוע בעת הפינוי. לצד כל זאת צה״ל מציג ״מקל וגזר״ - מצד אחד את ערי האוהלים במואסי וליד מסדרון נצרים שהם בעצם אזורים הומניטריים הכוללים בתי חולים שדה, אספקה מוגברות של מזון, מים וכן קורת גג.

בצה״ל מעריכים כי ברפיח נמצאים כמיליון ומאה אלף עד מיליון ומאתיים אלף אזרחים עזתיים לא מעורבים בטרור החמאס. בשלב הראשון של הפינוי מבקשים בצה״ל לפנות את השטח שמגבול ישראל ועד לפאתי העיר. מדובר באזור כפרי עם אוכלוסיה דלילה ביחס לצפיפות בתוך העיר רפיח. היקף הפינוי הראשוני הוא כמאה אלף תושבים בלתי מעורבים. פינוי השטח יאפשר כניסה מסיבית של כוחות צה״ל כדי ליצור את הכיתור של העיר רפיח.

תושבים מרפיח נמלטים מבתיהם (צילום :רשתות ערביות)

מאז שעות הלילה מבצע חייל האויר תקיפות אוויריות רועשות במיוחד וקטלניות כלפי יעדי חמאס ברפיח ובהם כמה חמל״ים של הארגון שמהם נוהלה התקיפה לעבר כרם שלום. התקיפות ממחישות לחמאס אבל גם לאוכלוסייה את רצינות הכוונות של צה״ל להיכנס לפעילות לחימה ברפיח.

2024-05-06T06:41:32Z dg43tfdfdgfd